BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

Ścieżka nawigacyjna

Treść strony

UCHWAŁA Nr XXXVI/340/II/2005
RADY POWIATU POZNAŃSKIEGO
z dnia 20 grudnia 2005r.

 

w sprawie: ustalenia wykazu wydatków niewygasających z upływem roku budżetowego oraz ustalenia ostatecznego terminu ich wydatkowania.

Na podstawie art. 130 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych (t.j. Dz. U. z 2003r. nr 15, poz. 148 ze zmianami: Dz. U. z 2003r. nr 45, poz. 391; Dz. U. z 2003r. nr 65, poz. 594; Dz. U. z 2003r. nr 96, poz. 874; Dz. U. z 2003r. nr 166, poz. 1611; Dz. U. z 2003r. nr 189, poz. 1851; Dz. U. z 2004r. nr 19, poz. 177, Dz. U. z 2004r. nr 93, poz. 890, Dz. U. z 2004r. nr 121, poz. 1264, Dz. U. z 2004r. nr 123, poz. 1291, Dz. U. z 2004r. nr 210, poz. 2135, Dz. U. z 2004r. nr 273, poz. 2703; Dz. U. z 2005r. nr 14, poz. 114, Dz. U. z 2005r. nr 64, poz. 565) oraz art. 12 pkt 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U. z 2001r. nr 142, poz. 1592 ze zmianami: Dz. U. z 2002r. nr 23, poz. 220; Dz. U. z 2002r. nr 62, poz. 558; Dz. U. z 2002r. nr 113, poz. 984; Dz. U. z 2002r. nr 200, poz. 1688; Dz. U. z 2002r. nr 200, poz. 1688; Dz. U. z 2002r. nr 214, poz. 1806; Dz. U. z 2003r. nr 162, poz. 1568, z 2004r. nr 102, poz.1055), Rada Powiatu Poznańskiego uchwala co następuje:

§ 1. Ustala się wykaz wydatków zamieszczonych w budżecie Powiatu Poznańskiego na 2005r. niewygasających z upływem roku budżetowego 2005:
1. Wydatki przeznaczone na zadania drogowe wg następującej klasyfikacji budżetowej: dział 600 - Transport i łączność, rozdział 60014 - Drogi publiczne powiatowe,
1) paragraf - 6050 wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych, w kwocie łącznej 1.571.500 zł, w tym:
a) wydatek przeznaczony na sporządzenie projektu technicznego "Przebudowa drogi Biedrusko - Bolechowo - kontynuacja" w kwocie do 100.000,
b) wydatek przeznaczony na sporządzenie projektu budowlano - wykonawczego "Budowa węzła Paczkowo" w kwocie do 585.600 zł,
c) wydatek przeznaczony na sporządzenie projektu koncepcyjnego "Obwodnica powiatowa" w kwocie do 180.560 zł,
d) wydatek przeznaczony na sporządzenie projektu technicznego "Przebudowa drogi Swarzędz - Gowarzewo", w kwocie do 120.000 zł,
e) wydatek przeznaczony na zadanie "Budowa chodnika w miejscowości Dobieżyn, ul. Bukowska", w kwocie 101.019 zł,
f) wydatek przeznaczony na zadanie "Budowa chodnika w miejscowości Buk, ul. Otuska", w kwocie do 76.861 zł,
g) wydatek przeznaczony na zadanie "Budowa chodnika w miejscowości Siekierki", w kwocie do 74.460 zł,
h) wydatek przeznaczony na zadanie "Przebudowa ulicy Nowej w miejscowości Lusowo", w kwocie do 200.000 zł,
i) wydatek przeznaczony na zadanie "Wykupy gruntów pod drogi powiatowe", w kwocie do 133.000 zł,
2) paragraf - 4270 zakup usług remontowych, wydatek przeznaczony na zadanie "Remont drogi Gołuń - Wierzyce", w kwocie do 120.000 zł.
2. Wydatki przeznaczone na zadanie "Remont pomieszczeń biurowych i toalet" w Starostwie Powiatowym wg następującej klasyfikacji budżetowej: dział 750 - Administracja publiczna, rozdział 75020 - Starostwa powiatowe, paragraf - 4270 - zakup usług remontowych, w kwocie do 110.000 zł.
3. Wydatki przeznaczone na zadanie z zakresu ochrony zdrowia "Zakup sprzętu medycznego dla NZOZ Szpitala w Puszczykowie", wg następującej klasyfikacji budżetowej: dział 851 - Ochrona zdrowia, rozdział 85195 - Pozostała działalność, paragraf - 6060 - wydatki na zakupy inwestycyjne jednostek budżetowych, w kwocie do 136.354 zł.
4. Wydatki przeznaczone na zadanie pod nazwą "Remont dachów w domkach jednorodzinnych przy DPS Lisówki", wg następującej klasyfikacji budżetowej: dział 700 - Gospodarka mieszkaniowa, rozdział - 70005 Gospodarka gruntami i nieruchomościami, paragraf - 4270 - zakup usług remontowych, w kwocie nie przekraczającej 149.830 zł.
5. Wydatki przeznaczone na zadanie pod nazwą "Wykonanie modernizacji instalacji elektrycznej w budynku przy ul. Słowackiego 8", wg następującej klasyfikacji budżetowej: dział 700 - Gospodarka mieszkaniowa, rozdział - 70005 Gospodarka gruntami i nieruchomościami, paragraf - 6050 - wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych, w wysokości do kwoty 179.390 zł.
6. Wydatki przeznaczone na zadanie pod nazwą "Modernizacja węzła cieplnego w budynku przy ul. Słowackiego 8, w Poznaniu", wg następującej klasyfikacji budżetowej: dział 700 - Gospodarka mieszkaniowa, rozdział - 70005 Gospodarka gruntami i nieruchomościami, paragraf - 6050 - wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych, w wysokości do kwoty 50.000 zł.
7. Wydatki przeznaczone na zadanie pod nazwą "Modernizacja sanitariatów ogólnodostępnych w budynku przy ul. Słowackiego 8, w Poznaniu", wg następującej klasyfikacji budżetowej: dział 700 - Gospodarka mieszkaniowa, rozdział - 70005 Gospodarka gruntami i nieruchomościami, paragraf - 6050 - wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych, w wysokości do kwoty 190.000 zł.
8. Wydatki przeznaczone na zadanie pod nazwą "Modernizacja i adaptacja budynku przy ul. Zielonej w Poznaniu", wg następującej klasyfikacji budżetowej: dział 700 - Gospodarka mieszkaniowa, rozdział - 70005 Gospodarka gruntami i nieruchomościami, paragraf - 6050 - wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych, w wysokości do kwoty 600.000 zł.
9. Wydatki przeznaczone na zadanie pod nazwą "Inwentaryzacja obiektów zespołu Szpitalno Hotelowego w Puszczykowie", wg następującej klasyfikacji budżetowej: dział 851 - Ochrona zdrowia, rozdział 85195 - Pozostała działalność, paragraf - 6050 - wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych, w wysokości do kwoty 90.000 zł.
10. Wydatki przeznaczone na zadanie "Wykonanie centrali wentylacyjnej budynku Starostwa" wg następującej klasyfikacji budżetowej: dział 750 - Administracja publiczna, rozdział 75020 - Starostwa powiatowe, paragraf - 6050 - wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych, w kwocie do 600.000 zł.
11. Wydatki przeznaczone na zadanie "Budowa szkoły średniej w Swarzędzu - III etap - hala sportowa" wg następującej klasyfikacji budżetowej: dział 801 - Oświata i wychowanie, rozdział 80120 - Licea ogólnokształcące, paragraf - 6050 - wydatki inwestycyjne jednostek budżetowych, w kwocie do 3.547.300 zł.
12. Wydatki przeznaczone na zadanie pod nazwą "Realizacja programu współfinansowanego ze środków EFS Działanie 1.6. Bądź aktywną", wg następującej klasyfikacji budżetowej: dział 853 - Pozostałe działania w zakresie polityki społecznej, rozdział 85333 - Powiatowe urzędy pracy, w kwocie ogółem do 35.292 zł, w tym paragrafy:
- 3118 - świadczenia społeczne - do kwoty 9.936 zł
- 4118 - składki na ubezpieczenia społeczne - do kwoty 3.471 zł,
- 4128 - składki na fundusz pracy - do kwoty 298 zł,
- 4178 - wynagrodzenia bezosobowe - do kwoty 8.045 zł,
- 4218 - zakup materiałów i wyposażenia - do kwoty 269 zł,
- 4288 - zakup usług zdrowotnych - do kwoty 983 zł,
- 4308 - zakup usług pozostałych - do kwoty 12.290 zł.
13. Wydatki przeznaczone na zadanie pod nazwą "Remont LO w Kórniku", wg następującej klasyfikacji budżetowej: dział 801 - Oświata i wychowanie, rozdział 80120 - Licea ogólnokształcące, paragraf - 4270 - zakup usług remontowych, w kwocie do 171.913 zł.

§ 2. Ustala się nieprzekraczalny termin wydatkowania wszystkich kwot określonych w paragrafie 1 na dzień 31 grudnia 2006 roku.

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu Poznańskiego.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Przewodniczący Rady Powiatu Poznańskiego
Grzegorz Wasielewski

Uzasadnienie:
do Uchwały Nr XXXVI/340/11/2005
Rady Powiatu Poznańskiego
z dnia 20 grudnia 2005r.

w sprawie: ustalenia wykazu wydatków niewygasających z upływem roku budżetowego 2005 oraz ustalenia ostatecznego terminu ich wykonania.

Na podstawie art. 130 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 26.11.1998 r. o finansach publicznych oraz art. 12 pkt 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego może ustalić wykaz wydatków niewygasających z upływem roku budżetowego oraz określić ostateczny termin dokonania każdego wydatku ujętego w tym wykazie.
I. Zadania drogowe.
Projekty przebudowy dróg Swarzędz - Gowarzewo oraz Biedrusko - Bolechowo zostały ujęte w planie finansowym ZDP na 2005 r. W związku z zakresem opracowania, nie jest możliwe jego zakończenie w roku bieżącym. Planowana data zakończenia prac grudzień 2006 roku.
Przewidywany termin realizacji projektu budowlano - wykonawczego na budowę węzła w Paczkowie datuje się na koniec roku 2006. Spowodowane jest to koniecznością uzyskania wymaganych opinii i uzgodnień, w tym także zgody na realizację przedsięwzięcia w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, których termin uzyskania nie jest znany.
Realizacja projektu koncepcyjnego na obwodnicę północno-wschodnią, na skutek prowadzonych uzgodnień i opinii, wymaga wydłużenia terminu jego opracowania. Mając powyższe na uwadze, płatność za realizację tego zamówienia nastąpi w roku 2006.
Zwiększenie planu ZDP o środki pochodzące ze zwrotu za realizację przebudowy drogi powiatowej nr 32206 Poznań - Biedrusko w ramach ZPORR, umożliwiły realizację znacznie większej ilości zadań inwestycyjnych i remontowych. Po uzyskaniu decyzji o otrzymanie powyższego dofinansowania w listopadzie br., przygotowywano specyfikację istotnych warunków zamówienia, dokumentację wykonawczą oraz inne niezbędne dokumenty do realizacji postępowań o udzielenie zamówień publicznych. W związku z dużą ilością zadań realizowanych w dość krótkim czasie, a także panującymi warunkami atmosferycznymi, nie jest możliwa realizacja wszystkich zaplanowanych zadań drogowych. Dotyczy to poniższej wymienionych przedsięwzięć, które zostaną sfinalizowane w nowym roku przy sprzyjających warunkach atmosferycznych:
- budowa chodnika w m. Dobieżyn, ul. Bukowska,
- budowa chodnika w m. Buk, ul. Otuska,
- budowa chodnika w m. Siekierki,
- przebudowa ul. Nowej w Lusowie.
W związku z nie opracowaniem przez gminę decyzji w sprawie zatwierdzenia projektu podziału nieruchomości na ul. Polnej w Komornikach, niezrealizowano wykupów gruntów przy tej drodze. Uzyskanie decyzji, umożliwi realizację planowanych wykupów na początku roku 2006. Planuje się wykupić grunty w 2006 roku.
Gmina Pobiedziska przekazała na rzecz powiatu 120.000 zł z przeznaczeniem na remont drogi powiatowej Gołuń - Wierzyce. Ponieważ nie było możliwości sfinansowania całkowitego udziału ze strony Zarządu Dróg Powiatowych w Poznaniu realizację tego zadania planuje się wykonać w roku 2006.
2. Remont pomieszczeń biurowych i toalet w budynku Starostwa.
Planując te roboty nie znano terminu realizacji prac termomodernizacyjnych. Po zaakceptowaniu naszego programu, realizacja tego zadania stała się w 2005 r. nieuzasadniona technicznie i ekonomicznie. Dlatego prace winny zostać wykonane w 2006 r.
3. Zakup sprzętu medycznego dla NZOZ Szpital w Puszczykowie.
W 2005 r. wykorzystano zdecydowaną większość środków na zakup aparatury medycznej dla szpitala w Puszczykowie. Dzięki przedłużającym się procedurom przetargowym /protesty, odwołania/ nie udało się wydatkować kwoty 136354 zł, która proponujemy wydać w 2006 r.
4. Remont dachów w budynkach mieszkalnych przy ul. Leśne Zacisze 2 w Lisówkach.
W br. przeprowadzono 2 przetargi oraz rokowania dotyczące wynajmu domków w Lisówkach dla podmiotów, które mogłyby świadczyć usługi zdrowotne z wykorzystaniem bazy rehabilitacyjnej DPS Lisówki. Działania te nie przyniosły rezultatu. W związku z tym postanowiono o wykonaniu naprawy dachów domków. Dopiero w drugim przetargu w dniu 29.11.2005 roku złożono ofertę, która jest analizowana przez komisję przetargową. W przypadku wyłonienia wykonawcy prace planuje zakończyć się w 2006 roku.
5. i 7. Wykonanie instalacji elektrycznej dla części ogólnej oraz modernizacji sanitariatów ogólnodostępnych - budynek Przy ul. Słowackiego 8.
Drugi przetarg na realizację inwestycji wyłonił wykonawcę. Umowę podpisano w listopadzie br. Ze względu na specyfikę obiektu i konieczność dokonywania uzgodnień z najemcami zakończenie prac planuje się w 2006 roku.
6. Modernizacja węzła cieplnego budynek przy ul. Słowackiego 8.
W zakresie modernizacji węzła, po długich negocjacjach, w IV kwartale podpisano z firmą DALKIA porozumienie określające zakres prac do których zobowiązana jest każda ze stron. Fakt przeciągania się uzgodnień wymusił termin realizacji inwestycji po zakończeniu okresu grzewczego.
8. Modernizacja i adaptacja budynku - budynek przy ul. Zielonej 8.
Powiat Poznański w dniu 1 grudnia 2005 roku zawarł umowę kupna-sprzedaży tej nieruchomości. Obecnie trwają prace mające na celu określenie niezbędnego zakresu prac remontowych. Dopiero po ich ustaleniu możliwe będzie wszczęcie przetargu na opracowanie dokumentacji budowlanej oraz realizację inwestycji. Planowana data zakończenia inwestycji grudzień 2006 roku.
9. Inwentaryzacja obiektów Zespołu Szpitalno-Hotelowego w Puszczykowie.
Zadanie to jest jednym z opracowań niezbędnych do przygotowania i przeprowadzenia termomodernizacji budynku szpitala. Obecnie trwają prace mające na celu określenie prawidłowego zakresu prac inwentaryzacyjnych i związanych z tym opinii technicznych obiektów.
10. Wykonanie centrali wentylacyjnej - budynek przy ul. Jackowskiego 18.
Realizacja niniejszej inwestycji możliwa będzie po zakończeniu prac termomodernizacyjnych. Przystąpienie do budowy instalacji wentylacyjnych wymaga określenia warunków termo-wentylacyjnych jakie będą miały miejsce po ociepleniu budynku. Planowana data zakończenia prac grudzień 2006 roku.
11. Budowa hali sportowej wraz z zapleczem sportowym przy ZS Nr 1 w Swarzędzu - III etap, wraz z windą osobową, wyposażeniem Sali gimnastycznej i pracowni gastronomicznej, drogą dojazdową wraz z parkingiem.
Dnia 29 czerwca 2005 roku wszczęto IV przetarg na realizację niniejszej inwestycji, a dnia 22 września 2005 roku podpisano umowę z wykonawcą na realizacje przedmiotowej inwestycji. W związku z tak późnym rozpoczęciem prac z przyczyn niezależnych nie jest możliwe zakończenie inwestycji w roku 2005.
12. Realizacja programu "Bądź aktywną".
Zadanie to jest współfinansowane ze środków EFS. W 2005 r. nie udało się wydatkować wszystkich środków. Ponieważ zadanie będzie kontynuowane zasadne jest wydatkowanie pozostałej kwoty w 2006 r.
13. Remont LO w Kórniku.
W III kwartale roku 2005 wykonano niezbędne, poprzedzające prace aby przystąpić do działań termomodernizacyjnych planowanych na rok 2005. W okresie ferii zimowych wykonane zostaną pozostałe prace. Zakres robót został ustalony na podstawie ekspertyzy technicznej stanu budynku wykonanej w II półroczu br.
W związku z powyższym podjęcie niniejszej uchwały jest w pełni uzasadnione.

drukuj ()

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Karol Cenkier
    data wytworzenia: 2005-12-27
  • opublikował: Pieczyński Maciej
    data publikacji: 2005-12-27 13:57
  • zmodyfikował: Pieczyński Maciej
    ostatnia modyfikacja: 2011-06-30 13:17

« wstecz

Banery