BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO
- Biuletyn Informacji Publicznej - gov.pl/bip
 - www.powiat.poznan.pl
 - Fotokod z linkiem do tej strony
 - Opcje widoku
Zmiana wielkości czcionek i wersji wizualnej strony
 - Wyszukiwarka
Wyszukiwanie
 
Ścieżka nawigacyjna
- Skarbnik 
Powiatu - Sekretarz 
Powiatu - Rzecznik 
prasowy - Regulamin organizacyjny
 - Biuro rzeczy znalezionych
 - Obowiązek informacyjny wynikający z RODO
 - Kontrola 
i audyt - Wydziały 
i stanowiska samodzielne 
Treść strony
WYDZIAŁ EDUKACJI
ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań
Dyrektor Wydziału
Monika Lis-Nożyńska
tel. 61 2228-969
e-mail: monika.lis-nozynska@powiat.poznan.pl
III piętro, pok. 330
Zastępca Dyrektora Wydziału
Agnieszka Przybylska
tel. 61 8410-754
e-mail: agnieszka.przybylska@powiat.poznan.pl
III piętro, pok. 329A
Pracownicy Wydziału:
tel. 61 8410-701
tel. 61 8410-570
tel. 61 8418-807
tel. 61 2269-204
tel. 61 2228-968
III piętro, pok. 329 oraz pok. 331
Do podstawowych zadań Wydziału Edukacji należą czynności związane między innymi z:
1. w zakresie prowadzenia przez Powiat publicznych szkół i placówek:
- zakładaniem nowych szkół i placówek, przekształcaniem ich, łączeniem w zespoły, nadawaniem imienia oraz likwidacją,
 - ustalaniem planów sieci szkół,
 - sprawowaniem nadzoru nad szkołami i placówkami w zakresie spraw finansowych, organizacyjnych 
i administracyjnych, - analizą poniesionych w poprzednim roku kalendarzowym wydatków na wynagrodzenia nauczycieli w odniesieniu 
do wysokości średnich wynagrodzeń, o których mowa w odrębnych przepisach, 
2. w zakresie kształcenia, wychowania i opieki w placówkach:
- zapewnieniem odpowiedniej formy kształcenia specjalnego dzieciom i młodzieży, zgodnie z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, orzeczeniem o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, orzeczeniem o potrzebie indywidualnego nauczania, wydanymi przez publiczne poradnie psychologiczno-pedagogiczne, w tym poradnie specjalistyczne,
 - opracowywaniem procedury i przebiegiem rekrutacji do szkół ponadpodstawowych prowadzonych przez Powiat,
 - wspieraniem uczniów szkół prowadzonych przez Powiat poprzez stypendia, nagrody oraz inne inicjatywy,
 - wynikającym z przepisów prawa i programów wewnętrznych,
 - pośredniczeniem w obsłudze programów stypendialnych dla uczniów i studentów, realizowanych przez inne instytucje i przez nie finansowane,
 
3. w zakresie spraw dotyczących nauczycieli i kadry kierowniczej:
- prowadzeniem spraw związanych z wynagradzaniem i nagradzaniem, ocenianiem i opiniowaniem kadry kierowniczej oraz nagradzaniem nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach prowadzonych przez Powiat,
 - przeprowadzaniem konkursów na stanowisko dyrektora,
 - prowadzaniem spraw dot. awansu zawodowego nauczycieli, zgodnie z odrębnymi przepisami,
 - wspieraniem doskonalenia i dokształcania zawodowego nauczycieli,
 - prowadzeniem spraw związanych z udzielaniem pomocy zdrowotnej dla nauczycieli, nauczycieli emerytów i rencistów ze szkół i placówek, prowadzonych przez Powiat.
 
4. w zakresie szkolnictwa niepublicznego oraz publicznego, dla którego organem prowadzącym nie jest jednostka samorządu terytorialnego:
- prowadzeniem ewidencji szkół i placówek niepublicznych z terenu powiatu poznańskiego,
 - wydawaniem zaświadczenia o wpisaniu szkoły lub placówki do ewidencji szkół i placówek niepublicznych,
 - wydawaniem decyzji o udzieleniu zezwolenia na założenie szkoły lub placówki publicznej,
 - prowadzeniem spraw związanych z dotowaniem szkół i placówek niepublicznych oraz publicznych,
 - kontrolą prawidłowości pobrania i wykorzystania przekazanej dotacji z budżetu Powiatu, we współpracy z Wydziałem Audytu i Kontroli.
 
5. udziałem w organizacji zajęć pozaszkolnych z zakresu ochrony ludności i obrony cywilnej.
| Zobacz także: | ||
| ⇒ SPRAWY | 
Metryka
- Autor lub odpowiedzialny za treść Agnieszka Przybylska
 - Data wytworzenia 2025-06-17
 - Opublikował Pietryga Piotr
 - Data publikacji 2005-02-16 12:33
 - Ostatnio zmodyfikował Agnieszka Przybylska
 - Ostatnia modyfikacja 2025-06-17 14:10
 
Rejestr zmian
- 30.08.07; dodanie przekierowania do działu Sprawy
 - 12.09.07; dodanie nazwisko Dyrektora Wydziału
 - 13.09.07 dodanie adresu e-mail Dyrektora Wydzialu
 - 17.09.07; korekta edytorska
 - 26.09.07; korekta edytorska
 - 13.12.07; zmiana przkierowania
 - 13.02.08; dodanie informacji dot. p. o. z-cy dyrektora Wydzialu
 - 06.09.10; kontrola danych
 - 06.07.10; kontrola danych
 - 26.02.08; korekta edytorska
 - 08.08.08; przygotowanie do wymogów przeglądarki "strona mówiąca"
 - 07.10.08; korekta
 - 27.04.09; korekta
 - 05.11.09; korekta
 - 23.11.09; korekta
 - 04.12.09; aktualizacja numerów telefonów
 - 23.12.09; aktualizacja numerów telefonów
 - 28.01.10; korekta edytorska
 - 01.03.10; kontrola stanu danych
 - 10.05.10; kontrola stanu danych
 - 24.05.10; dodanie przekierowania w spr. naboru do szkół ponadgimnazjalnych
 - 07.06.10; kontrola danych
 - 21.09.10; zmiana numeru telefony z-cy dyrektora oraz pracownika
 - 28.10.10; kontrola danych
 - 31.12.10; kontrola danych
 - 28.01.11; kontrola danych
 - 07.03.11; kontrola danych
 - 08.04.11; aktualizacja informacji
 - 12.04.11; kontrola danych
 - 04.05.11; kontrola danych
 - zmieniono 2011-05-20 11:47 przez Pieczyński Maciej: aktualizacja treści po zmianie regulaminu organizacyjnego
 - zmieniono 2011-05-20 13:19 przez Administrator Systemu
 - zmieniono 2011-06-06 09:37 przez Pietryga Piotr: kontrola danych
 - zmieniono 2011-07-18 11:42 przez Pietryga Piotr
 - zmieniono 2011-08-08 10:47 przez Pietryga Piotr
 - zmieniono 2011-11-09 09:11 przez Pietryga Piotr: Kontrola danych
 - zmieniono 2011-12-05 12:13 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
 - zmieniono 2012-02-13 10:02 przez Pietryga Piotr: Kontrola danych
 - zmieniono 2012-03-05 13:21 przez Pietryga Piotr: Kontrola danych
 - zmieniono 2012-04-02 14:05 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
 - zmieniono 2012-05-25 13:54 przez Pietryga Piotr: Kontrola danych
 - zmieniono 2012-06-26 13:34 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
 - zmieniono 2012-07-10 11:04 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
 - zmieniono 2012-08-14 12:19 przez Administrator Systemu: zmiana graficzna elementu "Zobacz zmiany"
 - zmieniono 2012-08-14 12:21 przez Administrator Systemu
 - zmieniono 2012-12-13 12:24 przez Pietryga Piotr: kontrola danych
 - zmieniono 2013-02-22 14:13 przez Pieczyński Maciej
 - zmieniono 2013-06-27 08:54 przez Magdalena Krygier: Dodanie adresu
 - zmieniono 2013-12-09 10:44 przez Pietryga Piotr: Aktualizacja stanu osobowego Wydziału Edukacji
 - zmieniono 2014-01-23 16:48 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
 - zmieniono 2014-03-17 12:45 przez Pietryga Piotr: Uaktualnienie stanu osobowego w Wydziale Edukacji
 - zmieniono 2014-05-28 15:08 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
 - zmieniono 2014-06-24 15:00 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
 - zmieniono 2014-09-05 11:04 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
 - zmieniono 2014-10-03 14:46 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
 - zmieniono 2014-10-06 16:09 przez Pietryga Piotr: Aktualizacja numerów biur Wydziału Edukacji
 - zmieniono 2014-11-25 14:11 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
 - zmieniono 2015-01-28 10:06 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta adresu e-mail
 - zmieniono 2015-02-04 08:36 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta adresu e-mail
 - zmieniono 2015-02-04 08:37 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
 - zmieniono 2015-02-04 08:38 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
 - zmieniono 2015-02-10 13:09 przez Pietryga Piotr: Aktualizacja treści zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym Starostwa Powiatowego w Poznaniu
 - zmieniono 2015-02-10 13:14 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
 - zmieniono 2015-03-17 10:10 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
 - zmieniono 2015-04-14 08:09 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
 - zmieniono 2015-07-07 13:11 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
 - zmieniono 2015-07-21 08:09 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
 - zmieniono 2016-02-19 14:40 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
 - zmieniono 2016-09-15 11:16 przez Pietryga Piotr: Aktualizacja numeru pokoju z-cy dyrektora oraz dopisanie nowych numerów telefonów pracowników Wydziału Edukacji
 - zmieniono 2016-12-30 14:31 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
 - zmieniono 2017-02-09 12:18 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
 - zmieniono 2017-03-06 14:18 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
 - zmieniono 2017-05-19 13:59 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
 - zmieniono 2017-09-07 12:26 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
 - zmieniono 2017-11-07 12:30 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
 - zmieniono 2017-12-11 12:41 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
 - zmieniono 2018-01-29 16:45 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
 - zmieniono 2018-02-02 09:17 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
 - zmieniono 2018-02-28 11:45 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
 - zmieniono 2018-02-28 12:25 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
 - zmieniono 2018-06-25 14:19 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
 - zmieniono 2018-07-25 09:15 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
 - zmieniono 2018-10-11 14:57 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
 - zmieniono 2018-12-03 14:38 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
 - zmieniono 2019-01-22 10:16 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
 - zmieniono 2019-02-18 13:01 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
 - zmieniono 2019-03-06 09:56 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
 - zmieniono 2019-04-17 09:26 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
 - zmieniono 2019-05-06 15:56 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
 - zmieniono 2019-06-18 13:38 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
 - zmieniono 2019-07-02 13:46 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
 - zmieniono 2019-10-24 15:53 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
 - zmieniono 2019-11-06 11:00 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
 - zmieniono 2019-11-27 13:30 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja treści wg normy WCAG 2.1
 - zmieniono 2019-12-03 14:46 przez Pietryga Piotr: Aktualizacja adresu e-mail Dyrektora Wydziału Edukacji
 - zmieniono 2020-01-13 11:04 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja ze względu na nowy regulamin organizacyjny
 - zmieniono 2020-01-20 13:25 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
 - zmieniono 2020-02-03 16:41 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
 - zmieniono 2020-03-05 14:52 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
 - zmieniono 2020-04-03 14:11 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
 - zmieniono 2020-04-27 11:47 przez Pietryga Piotr: usunięcie w pkt 4 dotyczącym szkolnictwa niepublicznego następującego zapisu: „przeprowadzeniem procedury mającej na celu wydanie decyzji o nadaniu szkole niepublicznej uprawnień szkoły publicznej”.
 - zmieniono 2020-05-04 14:02 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
 - zmieniono 2020-06-15 12:21 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
 - zmieniono 2020-07-27 16:17 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
 - zmieniono 2020-09-04 14:18 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
 - zmieniono 2020-10-01 11:34 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
 - zmieniono 2020-10-27 08:23 przez Agata Poleska
 - zmieniono 2021-01-15 12:13 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
 - zmieniono 2021-02-26 10:26 przez Agata Poleska
 - zmieniono 2021-06-08 12:05 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
 - zmieniono 2021-07-07 14:33 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
 - zmieniono 2021-08-12 12:55 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
 - zmieniono 2021-09-02 13:56 przez Pietryga Piotr: Przegląd treści
 - zmieniono 2021-10-01 07:39 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
 - zmieniono 2021-10-01 11:25 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
 - zmieniono 2021-10-15 08:59 przez Agnieszka Przybylska: Aktualizacja informacji
 - zmieniono 2022-01-25 08:42 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja w związku z przyjęciem nowego regulaminu organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Poznaniu
 - zmieniono 2022-02-15 11:26 przez Agnieszka Przybylska: Przegląd treści
 - zmieniono 2022-03-21 14:19 przez Agnieszka Przybylska: Przegląd treści
 - zmieniono 2022-05-04 11:28 przez Agnieszka Przybylska: Przegląd treści
 - zmieniono 2022-06-22 12:08 przez Agnieszka Przybylska: Przegląd treści
 - zmieniono 2022-07-13 10:03 przez Agnieszka Przybylska: Przegląd treści
 - zmieniono 2022-09-01 11:11 przez Agnieszka Przybylska: Przegląd treści
 - zmieniono 2022-10-31 15:31 przez Agnieszka Przybylska: Przegląd treści
 - zmieniono 2022-12-01 13:37 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
 - zmieniono 2022-12-01 13:39 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
 - zmieniono 2022-12-01 13:41 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
 - zmieniono 2023-02-10 15:06 przez Agnieszka Przybylska: Przegląd treści
 - zmieniono 2023-03-15 14:41 przez Agnieszka Przybylska: Przegląd treści
 - zmieniono 2023-07-25 10:31 przez Agnieszka Przybylska: Przegląd treści
 - zmieniono 2023-08-25 14:32 przez Pieczyński Maciej: korekta treści i formatowanie tekstu
 - zmieniono 2023-09-01 09:26 przez Agnieszka Przybylska: Aktualizacja zadań i czynności wydziału edukacji
 - zmieniono 2023-12-14 11:12 przez Agnieszka Przybylska: Przegląd treści
 - zmieniono 2024-04-18 10:32 przez Agnieszka Przybylska: Przegląd treści
 - zmieniono 2024-07-24 09:09 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
 - zmieniono 2024-09-02 12:17 przez Agnieszka Przybylska: Przegląd treści
 - zmieniono 2025-03-17 12:03 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja treści po zmianie regulaminu
 - zmieniono 2025-03-17 12:04 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
 - zmieniono 2025-03-21 14:27 przez Agnieszka Przybylska: Przegląd treści
 - zmieniono 2025-04-03 10:17 przez Agnieszka Przybylska: Aktualizacja informacji
 - zmieniono 2025-04-03 10:42 przez Agnieszka Przybylska: Aktualizacja informacji
 - zmieniono 2025-06-17 14:10 przez Agnieszka Przybylska: Przegląd treści
 








