BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

Ścieżka nawigacyjna

Treść strony


ZGŁASZANIE PROJEKTU ROBÓT GEOLOGICZNYCH OBEJMUJĄCEGO WIERCENIA W CELU WYKORZYSTANIA CIEPŁA ZIEMI (WŚ-07)


 WYMAGANE DOKUMENTY

  • zgłoszenie projektu robót na podstawie art. 85 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. Prawo geologiczne i górnicze,
  • 2 egzemplarze projektu robót geologicznych dot. wiercenia w celu wykorzystania ciepła ziemi,
  • w zależności od potrzeb - pełnomocnictwo udzielone osobie fizycznej działającej w imieniu wnioskodawcy.

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Starostwo Powiatowe w Poznaniu
Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa - Geolog Powiatowy.
Złożenie dokumentów: Kancelaria Starostwa Powiatowego w Poznaniu, ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań
(parter, pokój 002) lub ul. Słowackiego 8, 60-823 Poznań (parter, pokój 018).
Odbiór dokumentów: listownie lub osobiście przez wnioskodawcę albo pełnomocnika – ul. Słowackiego 8, parter, pokój 035.


TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Do 30 dni od dnia przedłożenia projektu robót geologicznych.


SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
Jeżeli roboty geologiczne obejmują wyłącznie wiercenie w celu wykorzystania ciepła Ziemi, projekt robót geologicznych
nie wymaga zatwierdzenia, natomiast podlega zgłoszeniu staroście.

Rozpoczęcie robót geologicznych może nastąpić, jeżeli w terminie 30 dni od dnia przedłożenia projektu robót geologicznych Starosta, w drodze decyzji, nie zgłosi do niego sprzeciwu.

Starosta może zgłosić sprzeciw, jeżeli:

  1. sposób wykonania zamierzonych robót geologicznych zagraża środowisku,
  2. projekt robót geologicznych nie odpowiada wymaganiom prawa,
  3. rodzaj i zakres projektowanych robót geologicznych oraz sposób ich wykonania nie odpowiadają celowi tych robót.

OPŁATY

Płatności online* za pośrednictwem Platformy E-COM STP:  https://oplaty.powiat.poznan.pl/

*służy do przyjmowania płatności internetowych na rzecz Powiatu Poznańskiego oraz w zakresie opłaty skarbowej na rzecz Miasta Poznania. Poprzez platformę dokonasz bezprowizyjnych płatności kartą za wszystkie czynności urzędowe.

Opłata skarbowa w wysokości 17,00 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii, płatna przelewem na rachunek bankowy: 
Miasto Poznań, Wydział Finansowy, Oddział Dochodów Budżetowych,
ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań konto PKO Bank Polski S.A. 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763


TRYB ODWOŁAWCZY
Stronie przysługuje odwołanie się od decyzji - sprzeciwu do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu
za pośrednictwem Starosty Poznańskiego, w ciągu 14 dni od daty otrzymania decyzji. 


DODATKOWE INFORMACJE

Zgodnie z art. 93 ust. 8 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. Prawo geologiczne i górnicze należy przekazać organowi administracji geologicznej, któremu zgłoszono projekt robót geologicznych - 1 egzemplarz dokumentacji w postaci papierowej oraz 3 egzemplarze w wersji elektronicznej na informatycznych nośnikach danych w terminie do 6 miesięcy od dnia zakończenia prac.

Dodatkowe informacje udzielane są przy ul. Słowackiego 8  w pokoju 035 (parter), tel. 61 2269-255, 61 8410-639, oraz 61 8418-817.


PODSTAWA PRAWNA

  • Prawo geologiczne i górnicze z dnia 9 czerwca 2011 r.
  • Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 20 grudnia 2011 r. w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących projektów robót geologicznych, w tym robót, których wykonywanie wymaga uzyskania koncesji.
  • Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.

DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/AKTUALIZACJI
2024-01-03

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Agata Sibila
    data wytworzenia: 2006-07-25
  • opublikował: Agata Sibila
    data publikacji: 2006-07-24 14:26
  • zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    ostatnia modyfikacja: 2024-09-13 08:34

Rejestr zmian

  • 24.07.06; dodanie treści informacji
  • 07.08.06; dodanie symbolu karty
  • 25.06.07; aktualizacja informacji
  • 28.11.07; korekta edytorska
  • 27.02.08; zmiany organizacyjne Wydziału
  • 23.06.08; przygotowanie do wymogów przeglądarki "strona mówiąca"
  • 07.07.09; aktualizacja informacji
  • 23.04.10; korekta wybierania numeru kierunkowego
  • 15.07.10; aktualizacja treści informacji
  • zmieniono 2013-05-24 12:24 przez Administrator Systemu: aktualizacja
  • zmieniono 2013-05-24 12:32 przez Administrator Systemu
  • zmieniono 2013-05-27 13:38 przez Administrator Systemu: korekta edytorska
  • zmieniono 2013-10-29 10:34 przez Administrator Systemu: dodanie "tagów"
  • zmieniono 2015-02-12 11:37 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2015-06-18 09:06 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2015-07-29 10:42 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2015-09-22 09:26 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2015-11-27 11:27 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2016-09-27 13:40 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2018-01-23 13:08 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2018-08-03 13:41 przez Bartosz Kurek
  • zmieniono 2018-08-09 13:57 przez Bartosz Kurek
  • zmieniono 2019-01-11 13:53 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2020-01-23 10:55 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2020-03-12 11:02 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja treści wg normy WCAG 2.1
  • zmieniono 2020-11-02 10:08 przez Agata Poleska : dodanie wielkości plików
  • zmieniono 2021-09-03 08:52 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2022-02-15 09:25 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2023-02-14 13:21 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2023-08-01 09:31 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: dostosowanie do wymogów normy WCAG 2.1
  • zmieniono 2023-10-20 09:22 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
  • zmieniono 2023-12-19 12:22 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2023-12-19 12:23 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2023-12-19 14:57 przez Agata Sibila
  • zmieniono 2024-01-03 14:38 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2024-05-27 13:58 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2024-09-09 11:30 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: dodanie "płatności online"
  • zmieniono 2024-09-13 08:32 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
  • zmieniono 2024-09-13 08:33 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2024-09-13 08:33 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2024-09-13 08:34 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński

Banery