BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO
- Biuletyn Informacji Publicznej - gov.pl/bip
- www.powiat.poznan.pl
- Fotokod z linkiem do tej strony
- Opcje widoku
Zmiana wielkości czcionek i wersji wizualnej strony
- Wyszukiwarka
Wyszukiwanie
Ścieżka nawigacyjna
- Status
i kompetencje - Przepisy konsumenckie
- Konsumencie uważaj na ... - Rzecznik ostrzega
- Poradnik dotyczący imprez turystycznych
- Instytucje
i organizacje non-profit, zajmujące się ochroną konsumentów: - Strony internetowe z poradami lub poradnikami dla konsumentów
- Wzory reklamacji
i pism konsumenckich - Sprawozdania
Treść strony
Co to jest gwarancja jakości?
Podstawową treścią gwarancji jakości jest zapewnienie prawidłowego działania rzeczy przez okres wskazany w gwarancji. Tak więc gwarancja nie dotyczy wartości , ani cech estetycznych towaru.
Gwarancja jakości rzeczy uregulowana jest w art. 577 i nast. k.c. Nie jest ona obligatoryjna. Kupujący w ramach gwarancji jakości może dochodzić jedynie tego, co zapisane jest w dokumencie gwarancyjnym.
Z tytułu gwarancji odpowiedzialny jest gwarant. Jest nim ten, kto gwarancji udzielił, choćby sam świadczeń gwarancyjnych nie wykonywał. Najczęściej jest nim sam producent, może być nim jednostka handlowa czyli hurtownik, sprzedawca, importer.
Podstawową treścią gwarancji jest zapewnienie prawidłowego działania rzeczy przez okres wskazany w gwarancji.
Do udzielenia gwarancji nieodzowne jest wydanie kupującemu dokumentu gwarancyjnego (karty gwarancyjnej). Sprzedawca powinien okazać zgodność zapisów znajdujących się na karcie gwarancyjnej z odpowiednimi oznaczeniami i danymi na towarze.
- autor lub odpowiedzialny za treść: Marek Radwańskidata wytworzenia: 2003-06-05
- opublikował: brak informacjidata publikacji: 2003-06-05 12:28
- zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskiostatnia modyfikacja: 2009-05-21 14:43