BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

Ścieżka nawigacyjna

Treść strony

Co to jest gwarancja jakości?

Podstawową treścią gwarancji jakości jest zapewnienie prawidłowego działania rzeczy przez okres wskazany w gwarancji. Tak więc gwarancja nie dotyczy wartości , ani cech estetycznych towaru.
Gwarancja jakości rzeczy uregulowana jest w art. 577 i nast. k.c. Nie jest ona obligatoryjna. Kupujący w ramach gwarancji jakości może dochodzić jedynie tego, co zapisane jest w dokumencie gwarancyjnym.
Z tytułu gwarancji odpowiedzialny jest gwarant. Jest nim ten, kto gwarancji udzielił, choćby sam świadczeń gwarancyjnych nie wykonywał. Najczęściej jest nim sam producent, może być nim jednostka handlowa czyli hurtownik, sprzedawca, importer.
Podstawową treścią gwarancji jest zapewnienie prawidłowego działania rzeczy przez okres wskazany w gwarancji.

Do udzielenia gwarancji nieodzowne jest wydanie kupującemu dokumentu gwarancyjnego (karty gwarancyjnej). Sprzedawca powinien okazać zgodność zapisów znajdujących się na karcie gwarancyjnej z odpowiednimi oznaczeniami i danymi na towarze.

drukuj ()

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Marek Radwański
    data wytworzenia: 2003-06-05
  • opublikował: brak informacji
    data publikacji: 2003-06-05 12:28
  • zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    ostatnia modyfikacja: 2009-05-21 14:43

Banery