BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO
Ścieżka nawigacyjna
- Status
i kompetencje - Przepisy konsumenckie
- Konsumencie uważaj na ... - Rzecznik ostrzega
- Poradnik dotyczący imprez turystycznych
- Instytucje
i organizacje non-profit, zajmujące się ochroną konsumentów: - Strony internetowe z poradami lub poradnikami dla konsumentów
- Wzory reklamacji
i pism konsumenckich
Sprawozdania
Treść strony
Dzisiaj konsument z każdej strony jest zachęcany do zawarcia różnorakiego rodzaju umów sprzedaży rzeczy, usług telekomunikacyjnych, zmiany sprzedawcy energii lub gazu i innych. Konkurencja na rynku jest bardzo duża, dzięki czemu konsumenci mają możliwość wyboru przedsiębiorcy oferującego potrzebny produkt w dobrej cenie.
Okazuje się jednak, że na rynku działają również przedsiębiorcy, którzy przy oferowaniu swoich produktów lub usług nie przekazują wszystkich wymaganych prawem informacji lub wręcz dokonują wobec konsumenta nieuczciwych praktyk rynkowowych np. wprowadzając go w błąd.
Dlatego w zamieszczonych poniżej poradnikach przedstawiono problemy jakie napotykają konsumenci w przypadku zawierania umów z przedsiębiorcami. W szczególności skupiono się na możliwych nieuczciwych działaniach przedsiębiorców z jakimi może spotkać się konsument i środkach ostrożności jakie należy podjąć by nie zawrzeć niekorzystnej umowy.
Umowy zawierane poza lokalem przedsiębiorstwa: pokazy garnków, artykułów AGD, sprzętu medycznego itp. |
Metryka
- Data wytworzenia 2016-09-09
- Opublikował Dawid Kaczmarek
- Data publikacji 2016-09-09 13:03
- Ostatnio zmodyfikował Dawid Kaczmarek
- Ostatnia modyfikacja 2025-05-30 11:02
- Ilość pobrań 1861