- Strona główna
- WYDZIAŁY I STANOWISKA SAMODZIELNE
- WYDZIAŁ KOMUNIKACJI I TRANSPORTU
BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO
- Biuletyn Informacji Publicznej - bip.gov.pl
- Zobacz fotokod tej strony
- Opcje widoku
Zmiana wielkości czcionek i wersji wizualnej strony
- Wyszukiwarka
Wyszukiwanie
Ścieżka nawigacyjna
Treść strony
WYDZIAŁ KOMUNIKACJI I TRANSPORTU
ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań
Sekretariat Wydziału
telefon: 61 8410-538, 61 8418-806
fax: 61 8410-611
e-mail: komunikacja@powiat.poznan.pl
parter, pokój 021
Dyrektor Wydziału
Małgorzata Kaniewska
telefon: 61 8410-610
fax: 61 8410-611
e-mail: malgorzata.kaniewska@powiat.poznan.pl
parter, pokój 024
Z-ca Dyrektora Wydziału
Agnieszka Kominek
telefon: 61 8410-699
e-mail: agnieszka.kominek@powiat.poznan.pl
parter, pokój 032
Referat do spraw Rejestracji Pojazdów
Kierownik Referatu
Błażej Prajs
telefon: 61 8410-606
e-mail: blazej.prajs@powiat.poznan.pl
parter, pokój 020
Zadania Referatu:
- prowadzenie ewidencji pojazdów i ich właścicieli,
- rejestrowanie pojazdów,
- wyrejestrowanie pojazdów,
- wydawanie zaświadczeń z zakresu rejestracji pojazdów,
- przyjmowanie zawiadomień o zbyciu pojazdów,
- wydawanie wtórników oznaczeń pojazdów,
- nadawanie cech identyfikacyjnych pojazdu,
- czasowe wycofanie pojazdów z ruchu,
- Informacje w sprawach ogólnych:
61 8410-747, 61 8410-748
- Informacje w sprawie odbioru dowodów rejestracyjnych nowych i zatrzymanych:
61 8410-607
- Sprawy związane z rejestracją pojazdów, można również załatwiać w niżej wymienionych filiach Wydziału Komunikacji
L.p. | Adres: | numer telefonu: |
---|---|---|
1. | Pobiedziska, ul. Kościuszki 4 | 61 8977-171 |
2. | Stęszew, ul. Poznańska 20 | 61 8130-077 |
3. | Swarzędz ul. Poznańska 25 | 61 6511-265, 6511-268 |
4. | Tarnowo Podgórne ul. Poznańska 96 | 61 8959-241 |
5. | Czerwonak ul. Gdyńska 53 | 61 2269-235, 2269-236 |
Referat do spraw Wydawania Uprawnień do Kierowania Pojazdami
Kierownik Referatu
Renata Taszarek
telefon: 61 8410-609
e-mail: renata.taszarek@powiat.poznan.pl
parter, pokój 026
Zadania Referatu:
- prowadzenie ewidencji kierowców i osób bez uprawnień,
- wydawanie krajowych praw jazdy i pozwoleń na kierowanie tramwajem,
- wydawanie międzynarodowych praw jazdy,
- realizowanie wyroków sądowych w zakresie orzeczonego zakazu prowadzenia pojazdów mechanicznych,
- zatrzymanie i zwracanie uprawnień do kierowania pojazdami,
- cofanie i przywracanie uprawnień do kierowania pojazdami,
- kierowanie osób posiadających uprawnienia do kierowania pojazdami na badania lekarskie, psychologiczne, kontrolne sprawdzenie kwalifikacji oraz kursy reedukacyjne,
- wydawanie zezwoleń na kierowanie pojazdem uprzywilejowanym i pojazdem przewożącym wartości pieniężne,
- Informacje w sprawach ogólnych: 61 8410-600, 61 8410-604
- Informacje w sprawach odbioru praw jazdy: 61 8410-600, 61 8410-604
- Informacja w sprawie zatrzymanych praw jazdy: 61 8410-605, 61 8410-735
Referat do spraw Działalności Gospodarczej
Kierownik Referatu
Justyna Płóciennik
telefon: 61 2228-964
e-mail: justyna.plociennik@powiat.poznan.pl
parter, pokój 036
Zadania Referatu:
- wydawanie i cofanie zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego osób i rzeczy,
- wydawanie i cofanie licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie pośrednictwa przy przewozie rzeczy,
- wydawanie i cofanie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego w zakresie przewozu osób samochodem osobowym,
- wydawanie i cofanie licencji na wykonywanie transportu drogowego w zakresie przewozu osób pojazdem samochodowym, przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu powyżej 7 osób nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą,
- wydawanie zaświadczeń na krajowe przewozy drogowe na potrzeby własne osób i rzeczy,
- wydawanie i cofanie zezwoleń na wykonywanie regularnych i regularnych specjalnych przewozów osób,
- przekazywanie do Krajowego Rejestru Elektronicznego Przedsiębiorców Transportu Drogowego danych, o których mowa w art. 82h ust. 1 i 3 ustawy o transporcie drogowym,
- kontrolowanie przedsiębiorców posiadających zezwolenie, licencję lub zaświadczenie,
- wpisywanie i wykreślanie z rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodek szkolenia kierowców,
- wydawanie i cofanie poświadczenia potwierdzającego spełnianie dodatkowych wymagań przez przedsiębiorcę prowadzącego ośrodek szkolenia kierowców,
- rozpatrywanie skarg dotyczących działalności ośrodka szkolenia kierowców,
- sporządzanie analizy i podawanie do publicznej wiadomości wyników analizy statystycznej w zakresie średniej zdawalności osób szkolonych oraz liczby skarg,
- wpisywanie i wykreślanie przedsiębiorców prowadzących stację kontroli pojazdów,
- zgłaszanie do Przewodniczącego Komisji Egzaminacyjnej powołanej przez Wojewodę, kandydatów na instruktorów nauki jazdy na egzamin sprawdzający kwalifikacje,
- sprawowanie nadzoru nad przedsiębiorcami wpisanymi do rejestru działalności regulowanej,
- wpisywanie i wykreślanie z ewidencji instruktorów nauki jazdy,
- wpisywanie i wykreślanie z ewidencji wykładowców,
- wydawanie i cofanie uprawnień do przeprowadzenia badań technicznych pojazdów,
- realizowanie spraw związanych z usuwaniem, przechowywaniem i przepadkiem pojazdu usuniętego z drogi na rzecz powiatu (art. 130a ustawy prawo o ruchu drogowym),
Schematy kontroli
Ogólny schemat kontroli przedsiębiorców prowadzących ośrodki szkolenia kierowców - 508,1kB PDF
Ogólny schemat kontroli przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów - 508,22kB PDF
Ogólny schemat kontroli przedsiębiorców posiadających uprawnienia transportowe - 55,06kB PDF
- Informacja w sprawach SKP (Stacji Kontroli Pojazdów), OSK (Ośrodków Szkolenia Kierowców):
61 2228-974, 61 8418-811, 61 8410-778 - Informacja w sprawach działalności gospodarczej w zakresie przewozów drogowych:
61 8410-608, 61 8410-727, 61 2228-963
Referat do spraw Ewidencji Akt Pojazdów i Kierowców
Kierownik Referatu
Anna Rojek
telefon: 61 8410-659
e-mail: anna.rojek@powiat.poznan.pl
parter, pokój 025
Zadania Referatu:
- prowadzenie ewidencji akt pojazdów i kierowców oraz osób bez uprawnień,
- uzupełnianie posiadanego zasobu akt pojazdów, kierowców i osób bez uprawnień,
- udostępnianie danych stanowiących zasób akt pojazdów i kierowców uprawnionym podmiotom.
Zobacz także: |
---|
⇒ SPRAWY |
⇒ § 34 Regulaminu Organizacyjnego - zadania Wydziału Komunikacji i Transportu |
- autor lub odpowiedzialny za treść: Agnieszka Kominekdata wytworzenia: 2006-10-05
- opublikował: Bestyński Konraddata publikacji: 2003-06-16 16:27
- zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskiostatnia modyfikacja: 2021-01-07 13:44
INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
W WYDZIALE KOMUNIKACJI I TRANSPORTU
obowiązuje od 25 maja 2018 r.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:
1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Poznański z siedzibą przy ulicy Jackowskiego 18, 60-509 Poznań.
2. Wyznaczono inspektora ochrony danych, z którym można się kontaktować poprzez e-mail: iod@powiat.poznan.pl lub pisemnie na adres: Starostwo Powiatowe w Poznaniu ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań.
3. Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązków wynikających z przepisów prawa.:
- Kodeks Postępowania Administracyjnego
- ustawa o samorządzie powiatowym
- ustawa Prawo o ruchu drogowym
- ustawa o transporcie drogowym
- ustawa o kierujących pojazdami
4. Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych przez Administratora.
5. Pani/Pan, których dane dotyczą, mają prawo do:
a. dostępu do swoich danych osobowych,
b. żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe,
c. żądania usunięcia danych, gdy:
- dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane,
- dane przetwarzane są niezgodnie z prawem,
d. żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:
- osoby te kwestionują prawidłowość danych,
- przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych,
- Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
6. Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
7. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym.
8. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.
9. Odbiorcami danych są podmioty określone w przepisach prawa.
- autor lub odpowiedzialny za treść: Agnieszka Kominekdata wytworzenia: 2018-05-24
- opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskidata publikacji: 2012-04-16 15:48
- zmodyfikował: Bestyński Konradostatnia modyfikacja: 2020-10-02 08:06
Banery
Dane adresowe:
Starostwo Powiatowe
w Poznaniu
ul. Jackowskiego 18
60-509 Poznań
tel.: (+48) 61 8 410-500
faks:(+48) 61 8 480-556
email: starostwo@powiat.poznan.pl
Polityka Cookies
Godziny otwarcia
poniedziałek: 9:30 - 16:30
wtorek - piątek: 8:00 - 15:00
poza niżej wymienionymi wydziałami:
(godziny przyjęć dla poszczególnych wydziałów...)