BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO
- Biuletyn Informacji Publicznej - gov.pl/bip
- www.powiat.poznan.pl
- Fotokod z linkiem do tej strony
- Opcje widoku
Zmiana wielkości czcionek i wersji wizualnej strony
- Wyszukiwarka
Wyszukiwanie
Ścieżka nawigacyjna
- Skarbnik
Powiatu - Sekretarz
Powiatu - Rzecznik
prasowy - Regulamin organizacyjny
- Biuro rzeczy znalezionych
- Obowiązek informacyjny wynikający z RODO
- Kontrola
i audyt - Wydziały
i stanowiska samodzielne
Treść strony
WYDZIAŁ NIERUCHOMOŚCI
ul. Słowackiego 8, 60-823 Poznań
Dyrektor Wydziału
Renata Wyrwa
tel. 61 8418-840
e-mail: renata.wyrwa@powiat.poznan.pl
ul. Słowackiego 8, IV piętro, pok. 434
Zastępca Dyrektora Wydziału
Marta Bocian
tel. 61 8410-531
e-mail: marta.bocian@powiat.poznan.pl
ul. Słowackiego 8, IV piętro, pok. 435
Referat Gospodarki Nieruchomościami
Kierownik Referatu
Elżbieta Klemka-Wołkow
tel. 61 8410-734
ul. Słowackiego 8, IV piętro, pok. 441
Pracownicy Referatu:
tel. 61 8410-536
tel. 61 8410-656
tel. 61 8410-683
tel. 61 8410-733
tel. 61 8410-761
tel. 61 8410-572
tel. 61 2228-852
Zadania Referatu Gospodarki Nieruchomościami:
- ustalanie odszkodowań za nieruchomości wywłaszczone pod drogi gminne i powiatowe, położone na terenie Powiatu Poznańskiego w trybie art. 12 ust. 4 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania
i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, - ustalanie odszkodowań za nieruchomości wywłaszczone pod drogi publiczne, położone na terenie Powiatu Poznańskiego w trybie art. 98 ust. 3 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami,
- ustalanie odszkodowań za nieruchomości położone na terenie Powiatu Poznańskiego, wywłaszczone pod drogi publiczne w trybie art. 73 ust. 1 ustawy z dnia 13 października 1998 r. - Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną,
- wywłaszczanie na rzecz Skarbu Państwa lub jednostek samorządu terytorialnego nieruchomości położonych
na terenie Powiatu Poznańskiego w trybie art. 112 i nast. ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami oraz ustalanie za nie odszkodowań, - ograniczanie sposobu korzystania z nieruchomości położonych na terenie Powiatu Poznańskiego, udostępnianie nieruchomości, czasowe zajęcia nieruchomości (art. 124, art. 124 b i art. 126 ustawy o gospodarce nieruchomościami) oraz ustalanie odszkodowań z tego tytułu,
- oddawanie nieruchomości stanowiących własność Skarbu Państwa i Powiatu Poznańskiego położonych na terenie Powiatu Poznańskiego oraz stanowiących własność Powiatu Poznańskiego położonych na terenie Miasta Poznania
w trwały zarząd w trybie art. 43 i nast. ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami oraz stwierdzanie wygaśnięcia trwałego zarządu na podstawie art. 47 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami, - zezwalanie na wykreślenie z ksiąg wieczystych prowadzonych dla nieruchomości położonych na terenie Powiatu Poznańskiego wzmianek o wszczęciu postępowania wywłaszczeniowego oraz innych ograniczeń wpisanych na rzecz Skarbu Państwa.
Referat Opłat i Przekształceń Własnościowych
Kierownik Referatu
Joanna Sobkowiak-Pałasz
tel. 61 8410-732
ul. Słowackiego 8, IV piętro, pok. 443
Pracownicy Referatu:
tel. 61 8410-534
tel. 61 8410-732
tel. 61 2228-960
tel. 61 8410-738
Zadania Referatu Opłat i Przekształceń Własnościowych:
- naliczanie i aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu Poznańskiego położonych na terenie Powiatu Poznańskiego,
- naliczanie i aktualizacja opłat z tytułu trwałego zarządu nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu Poznańskiego położonych na terenie Powiatu Poznańskiego,
- przekształcanie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości Skarbu Państwa i Powiatu Poznańskiego położonych na terenie Powiatu Poznańskiego,
- prowadzenie ewidencji nieruchomości Skarbu Państwa oddanych w użytkowanie wieczyste w trybie art. 23 ustawy
z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami, - prowadzenie ewidencji nieruchomości Powiatu Poznańskiego oddanych w użytkowanie wieczyste w trybie art. 25a ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.
Referat do Spraw Zwrotów
Kierownik Referatu
Magdalena Hamrol
tel. 61 8418-836
ul. Słowackiego 8, IV piętro, pok. 429
Pracownicy Referatu:
tel. 61 8418-834
tel. 61 8418-835
tel. 61 8418-837
Zadania Referatu do Spraw Zwrotów:
- zwrot oraz odmowa zwrotu wywłaszczonych nieruchomości położnych na terenie Miasta Poznania i Powiatu Poznańskiego, w trybie art. 136-142 ustawy dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami,
- ustalanie odszkodowań za nieruchomości wywłaszczone pod drogi publiczne na terenie Miasta Poznania w trybie
art. 98. ust. 3 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami, - ustalenie odszkodowań za nieruchomości wywłaszczone pod drogi publiczne na trenie Miasta Poznania w trybie
art. 73 ustawy z dnia 13 października 1998 r. - przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną, - ustalanie odszkodowań za nieruchomości wywłaszczone pod drogi gminne i powiatowe położone na terenie Miasta Poznania w trybie art. 12 ust. 4 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania
i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, - wywłaszczanie na rzecz Skarbu Państwa lub jednostek samorządu terytorialnego nieruchomości położonych
na terenie Miasta Poznania w trybie art. 112 i nast. ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami oraz ustalanie za nie odszkodowań, - ograniczanie sposobu korzystania z nieruchomości, udostępnienie nieruchomości i czasowe zajęcie nieruchomości położonych
na terenie Miasta Poznania trybie art. 124 b, 126 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami - nadanie na własność nieruchomości rolnej w trybie art. 118 ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników,
- nadanie na własność właścicielowi budynku działki gruntu, na której znajdują się budynki ze zdanego na własność Skarbu Państwa gospodarstwa rolnego w trybie art. 6. ustawy z dnia 24 lutego 1989 r. o zmianie ustawy
o ubezpieczeniu społecznym rolników indywidualnych i ich rodzin oraz o zmianie ustawy o podatku rolnym.
Referat Regulacji Prawnych
Pracownicy Referatu:
ul. Słowackiego 8, IV piętro, pok. 427
tel. 61 2269-242
tel. 61 8410-781
tel. 61 8410-782
tel. 61 8418-838
Zadania Referatu Regulacji Prawnych:
- prowadzenie ewidencji zasobu nieruchomości Skarbu Państwa w trybie art. 23 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r.
o gospodarce nieruchomościami, - występowanie do sądów powszechnych z wnioskami o regulacje ksiąg wieczystych nieruchomości Skarbu Państwa,
- podejmowanie w imieniu Skarbu Państwa czynności w postępowaniach prowadzonych przed Ministrem Finansów
w oparciu o przepisy ustawy z dnia 9 kwietnia 1968 r. o dokonywaniu w księgach wieczystych wpisów na rzecz Skarbu Państwa w oparciu o międzynarodowe umowy o uregulowaniu roszczeń finansowych - tzw. układy indemnizacyjne, - regulacja stanu prawnego nieruchomości w związku z dziedziczeniem ustawowym Skarbu Państwa,
- ustalanie stanu prawnego nieruchomości Skarbu Państwa położonych na terenie Powiatu Poznańskiego,
- potwierdzanie tytułu własności Skarbu Państwa w postępowaniach o nabycie własności nieruchomości, z mocy prawa, przez jednostki samorządu terytorialnego lub inne podmioty z terenu Powiatu Poznańskiego,
- podejmowanie czynności w sprawach dotyczących uwłaszczenia Polskich Kolei Państwowych z mocy prawa
i na wniosek, - podejmowanie czynności w sprawach prowadzonych przed Wojewodą Wielkopolskim, Ministrem Rolnictwa
i Rozwoju Wsi dotyczących postępowań o zwrot majątków ziemskich przejętych na podstawie dekretu PKWN
o reformie rolnej i innych, - przygotowanie i opracowanie dokumentacji na potrzeby czynności podejmowanych przez Prokuratorię Generalną Rzeczypospolitej Polskiej w ramach zastępstwa procesowego Skarbu Państwa,
- przejmowanie nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa w trybie przepisów ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym oraz ustawy przepisy wprowadzające ustawę o Krajowym Rejestrze Sądowym,
- podejmowanie czynności w postępowaniach prowadzonych na podstawie przepisów o stosunku Państwa
do Kościoła Katolickiego i innych kościołów oraz gmin i związków wyznaniowych przed odpowiednimi organami państwowymi ds. wyznaniowych, - podejmowanie czynności wynikających z przysługującemu Skarbowi Państwa prawa pierwokupu na podstawie
art. 217 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. prawo wodne - prowadzenie ewidencji zasobu nieruchomości Powiatu Poznańskiego w trybie art. 25a ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami,
- występowanie do sądów powszechnych z wnioskami o regulacje ksiąg wieczystych dla nieruchomości z zasobu Powiatu Poznańskiego, z wyłączeniem wniosków dotyczących dróg powiatowych.
Zobacz także: |
---|
⇒ SPRAWY |
⇒ § 38 Regulaminu Organizacyjnego Starostwa - zadania Wydziału Nieruchomości |
- autor lub odpowiedzialny za treść: Janusz Dagońdata wytworzenia: 2008-04-10
- opublikował: Dagoń Januszdata publikacji: 2003-06-14 14:12
- zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskiostatnia modyfikacja: 2023-11-02 12:21
Rejestr zmian
- 1.Korekta numerów telefonów w zakresie prowadzonych spraw.
- 2. Zmiany w zakresie wykonywanych czynności w referacie gospodarki nieruchomościami.
- 3.Zmiana wynikająca z reorganizacji Wydziału
- 3.Zmiany w organizacji Wydziału
- 3.18.10.2005r. zmiana nazwy referatu i zmiana zadania referatu
- 4.. Zmiana stanowiska -kierownik referatu (09.04)
- 5. Zmiany podstawy prawnej przepisów ustawy o ochronie gruntów rolnych. (16.06.04)
- 6. Zmiana zakresu zadań referatu G.G. (9.02.04)
- 7. Modyfikacja treści (29.01.04)
- 8. Korekta nazwy referatu(27.01.04)
- 9. Zmiana nazwy stanowiska służbowego.
- 10. Korekta nr telefonu
- 11.Korekta nr telefonów (13.01.04)
- 12. Aktualizacja treści- wpisanie zadań nowego referatu - Zespół Zwrotów (25.05.05)
- 13. Zmiana stanowiska Dyrektora Wydziału Nieruchomości (17.02.06)
- 14. 13.07.2006 - wykreślenie Ref. Ochrony Gruntów, zmiana zakresu czynności w zwiazku z przekształceniem Wydziałow
- 13.07.06; korekta linku
- 25.07.06 - zmiana nazwiska kierownika referatu
- 2.10.06 - zmiana stanowiska z p.o. na Dyrektora Wydziału
- 2.10.06 - zmian autora informacji
- 12.09.07- korekta edytorska/ update systemu
- 17.09.07- dodanie e-mail
- 18.09.07; dodanie adresów e-mail Kierowników Referatu
- 24.09.07; zmiana nazwy przekierowania
- 04.10.07; korekta edytorska
- 10.10.07; korekta edytorska
- 13.12.07; zmiana przekierowania
- 10.04.08; dodanie nowego referatu
- 22.07.08; przygotowanie do wymogów przeglądarki "strona mówiąca"
- 09.12.08; korekta numeru pokoju Referatu Regulacji Prawnych
- 24.04.09; korekta
- 14.05.09; dodanie numeru telefonu w Ref. Regulacji Prawnych
- 24.11.09; dodanie przekierowania do Reg. Organizacyjnego - GN
- 26.11.09; korekta numeru telefonu
- 04.12.09; aktualizacja numerów telefonów
- 06.01.10; korekta numerów pokojów
- 28.01.10; zmiana siedziby wydziału
- 9.02.10; korekta numerów pokojów i siedziby
- 10.02.10; zmiana siedziby wydziału i niektórych numerów telefonów
- 23.02.10; zmiana numerów telefonów i nazwy referatu
- 25.02.10; dodanie adresu siedziby wydziału
- 7.03.10; korekta w zakresie zadań wydziału
- 12.04.10; korekta
- 12.05.10; aktualizacja zadań wydziału
- 7.06.10; zmiana modyfikacji treści
- 5.07.10; korekta
- 4.08.10; korekta publikatora ustawy
- 22.09.10; dokonanie zmiany w zadaniach Referatu Gospodarki Nieruchomościami
- 26.11.10; korekta numeru telefonu
- 22.11.10; korekta
- 29.11.10; korekta edytorska
- 18.01.11; korekta
- 24.01.11; zmiana publikatora ustawy
- 03.02.11; korekta
- zmieniono 2011-05-20 13:02 przez Pieczyński Maciej: aktualizacja treści po zmianie regulaminu organizacyjnego
- zmieniono 2011-05-20 13:03 przez Pieczyński Maciej
- zmieniono 2011-05-20 13:14 przez Administrator Systemu
- zmieniono 2012-04-05 08:15 przez Dagoń Janusz: 5.04.2012 korekta edytorska
- zmieniono 2012-08-14 11:30 przez Administrator Systemu: zmiana graficzna elementu - "Zobacz zmiany"
- zmieniono 2012-09-07 10:53 przez Administrator Systemu: dodanie elementu graficznego
- zmieniono 2013-02-28 09:58 przez Dagoń Janusz
- zmieniono 2013-02-28 09:59 przez Dagoń Janusz
- zmieniono 2013-03-07 10:55 przez Dagoń Janusz: korekta edytorska
- zmieniono 2013-06-26 09:31 przez Magdalena Krygier: Dodanie adresu
- zmieniono 2013-09-03 09:16 przez Dagoń Janusz
- zmieniono 2013-09-03 09:20 przez Dagoń Janusz: zmiana zadań referatu
- zmieniono 2013-09-03 09:24 przez Dagoń Janusz: zmiana zadań referatu
- zmieniono 2014-01-02 13:58 przez Dagoń Janusz: kontrola danych
- zmieniono 2014-04-16 08:44 przez Dagoń Janusz
- zmieniono 2014-04-16 08:44 przez Dagoń Janusz
- zmieniono 2014-04-16 08:45 przez Dagoń Janusz
- zmieniono 2014-04-16 08:45 przez Dagoń Janusz: edycja treści
- zmieniono 2014-11-14 11:14 przez Administrator Systemu: korekta edytorska
- zmieniono 2015-04-13 10:21 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
- zmieniono 2015-08-27 13:27 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
- zmieniono 2015-08-27 13:29 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2015-09-04 08:12 przez Dagoń Janusz
- zmieniono 2015-09-04 08:47 przez Dagoń Janusz
- zmieniono 2015-09-04 08:51 przez Dagoń Janusz: korekta
- zmieniono 2015-09-04 08:54 przez Dagoń Janusz
- zmieniono 2015-09-04 08:56 przez Dagoń Janusz
- zmieniono 2015-09-04 09:00 przez Dagoń Janusz
- zmieniono 2015-09-04 09:02 przez Dagoń Janusz
- zmieniono 2016-05-13 08:52 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: kontrola danych
- zmieniono 2016-12-28 14:12 przez Dagoń Janusz
- zmieniono 2018-09-19 11:09 przez Dagoń Janusz
- zmieniono 2018-09-19 11:11 przez Dagoń Janusz: aktualizacja
- zmieniono 2018-09-21 09:37 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta przekierowania
- zmieniono 2018-10-11 13:40 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta
- zmieniono 2018-11-20 14:23 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2018-11-22 13:04 przez Pieczyński Maciej
- zmieniono 2019-03-29 09:44 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: edycja danych
- zmieniono 2019-03-29 09:45 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2019-11-28 11:10 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja treści wg normy WCAG 2.1
- zmieniono 2019-11-28 11:11 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2019-11-28 11:13 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2019-11-28 11:18 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2020-01-13 11:33 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktulizacja hiperłącza do nowego regulaminu organizacyjnego
- zmieniono 2020-01-13 11:57 przez Dagoń Janusz: aktualizacja publikatora
- zmieniono 2020-06-16 15:04 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2020-09-07 12:52 przez Agata Poleska : aktualizacja podstawy prawnej
- zmieniono 2020-09-07 14:39 przez Pieczyński Maciej: aktualizacja
- zmieniono 2020-09-08 10:03 przez Agata Poleska
- zmieniono 2020-10-27 08:37 przez Agata Poleska : korekta edytorska
- zmieniono 2021-03-01 09:23 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2021-03-01 12:16 przez Agata Poleska : korekta czcionki
- zmieniono 2021-03-04 08:59 przez Agata Poleska : aktualizacja danych
- zmieniono 2021-03-16 11:52 przez Pieczyński Maciej: aktualizacja danych
- zmieniono 2021-03-16 11:53 przez Pieczyński Maciej
- zmieniono 2021-03-26 09:31 przez Pieczyński Maciej: aktualizacja treści - zmiana numeru telefonu w refereracie Opłat i Przekształceń Własnościowych
- zmieniono 2021-08-16 14:27 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
- zmieniono 2021-10-08 14:46 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2022-01-25 09:16 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja w związku z przyjęciem nowego regulaminu organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Poznaniu
- zmieniono 2022-10-31 16:43 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2022-11-02 08:05 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2022-11-02 08:06 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2023-01-02 14:02 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2023-01-02 14:02 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2023-01-02 14:03 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2023-06-30 11:46 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska
- zmieniono 2023-06-30 11:47 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2023-08-30 13:03 przez Pieczyński Maciej: korekta treści i formatowanie tekstu
- zmieniono 2023-08-30 13:19 przez Pieczyński Maciej
- zmieniono 2023-08-30 13:25 przez Pieczyński Maciej
- zmieniono 2023-11-02 09:44 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
- zmieniono 2023-11-02 09:49 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2023-11-02 09:50 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- zmieniono 2023-11-02 12:21 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński