BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

Ścieżka nawigacyjna

Treść strony

WYDZIAŁ EDUKACJI

ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań

Dyrektor Wydziału
Monika Lis-Nożyńska
tel. 61 2228-969
e-mail: monika.lis-nozynska@powiat.poznan.pl
III piętro, pok. 330

Zastępca Dyrektora Wydziału
Agnieszka Przybylska
tel. 61 8410-754
e-mail: agnieszka.przybylska@powiat.poznan.pl
III piętro, pok. 329


Pracownicy Wydziału:
tel. 61 8410-701
tel. 61 8410-570
tel. 61 8418-807
tel. 61 2269-204

tel. 61 2228-968

III piętro, pok. 329 oraz pok. 331

Do podstawowych zadań Wydziału Edukacji należą czynności związane między innymi z:

1. w zakresie prowadzenia przez Powiat Poznański publicznych szkół i placówek:

  1. zakładaniem nowych szkół i placówek, przekształcaniem ich, łączeniem w zespoły, nadawaniem imienia oraz likwidacją,
  2. ustalaniem planów sieci szkół,
  3. kontrolą i zatwierdzaniem arkuszy organizacyjnych szkół i placówek,
  4. sprawowaniem nadzoru nad szkołami i placówkami w zakresie spraw finansowych, organizacyjnych, administracyjno-prawnych, sprawozdawczością oświatową,
  5. weryfikacją naliczeń części oświatowej subwencji ogólnej,
  6. występowaniem w sprawach związanych z finansowaniem zadań oświatowych do instytucji współfinansujących,
  7. współpracą z Wydziałem Tworzenia i Realizacji Projektów w zakresie przygotowywania i realizacji projektów z funduszy unijnych oraz innych krajowych lub zagranicznych programów pomocowych dotyczących zagadnień związanych z zadaniami Wydziału Edukacji,
  8. pozyskiwaniem zewnętrznych środków finansowych dla szkół i placówek,

2. w zakresie kształcenia, wychowania i opieki w placówkach:

  1. zapewnieniem odpowiedniej formy kształcenia specjalnego dzieciom i młodzieży, zgodnie z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, orzeczeniem o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, orzeczeniem o potrzebie indywidualnego nauczania, wydanymi przez publiczne poradnie psychologiczno-pedagogiczne, w tym poradnie specjalistyczne,
  2. monitorowaniem przebiegu oraz wyników egzaminów w szkołach i placówkach, prowadzonych przez Powiat Poznański,
  3. opracowywaniem procedury i przebiegiem rekrutacji do szkół ponadpodstawowych,
  4. tworzeniem warunków finansowych do realizacji zajęć pozalekcyjnych i fakultetów umożliwiających kształtowanie i rozwijanie zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz uzupełnianie wiedzy i umiejętności uczniów,
  5. wsparciem dla uczniów szkół prowadzonych przez Powiat Poznański poprzez stypendia i nagrody,
  6. prowadzeniem spraw, związanych z obsługą programów stypendialnych dla uczniów i studentów, realizowanych przez inne instytucje,
  7. wspieraniem konkursów dla uczniów szkół z terenu powiatu poznańskiego,

3. w zakresie kadry placówek oświatowych:

  1. prowadzeniem spraw związanych z wynagradzaniem i nagradzaniem kadry kierowniczej oraz nagradzaniem nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach prowadzonych przez Powiat Poznański,
  2. prowadzeniem spraw związanych z przebiegiem pracy na stanowiskach dyrektorów i innych stanowiskach kierowniczych w szkołach i placówkach,
  3. przeprowadzaniem konkursów na stanowisko dyrektora,
  4. przeprowadzaniem spraw dot. awansu zawodowego nauczycieli, zgodnie z odrębnymi przepisami,
  5. opracowywaniem regulaminów wynagradzania nauczycieli,
  6. wspieraniem doskonalenia i dokształcania zawodowego nauczycieli,
  7. prowadzeniem spraw związanych z udzielaniem pomocy zdrowotnej dla nauczycieli, nauczycieli emerytów i rencistów ze szkół  i placówek, prowadzonych przez Powiat Poznański,

4. w zakresie szkolnictwa niepublicznego:

  1. prowadzeniem ewidencji szkół i placówek niepublicznych z terenu powiatu poznańskiego,
  2. wydawaniem zaświadczenia o wpisaniu szkoły lub placówki do ewidencji szkół i placówek niepublicznych,
  3. wydaniem decyzji o odmowie wpisu do ewidencji szkół i placówek niepublicznych,
  4. wydaniem decyzji o wykreśleniu szkoły lub placówki z ewidencji szkół i placówek niepublicznych,
  5. prowadzeniem spraw związanych z dotowaniem szkół i placówek niepublicznych,
  6. kontrolą stanu faktycznego liczby uczniów, w odniesieniu do informacji przekazywanej przez organy prowadzące szkoły niepubliczne oraz prawidłowości wykorzystania przekazanej dotacji z budżetu powiatu we współpracy z Wydziałem Audytu i Kontroli.
  Zobacz także:
 ⇒ SPRAWY
  • autor lub odpowiedzialny za treść: Agnieszka Przybylska
    data wytworzenia: 2024-04-18
  • opublikował: Pietryga Piotr
    data publikacji: 2005-02-16 12:33
  • zmodyfikował: Agnieszka Przybylska
    ostatnia modyfikacja: 2024-04-18 10:32

« wstecz

Banery