BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

Ścieżka nawigacyjna

Treść strony


ZMIANA TREŚCI ZEZWOLENIA NA WYKONYWANIE ZAWODU PRZEWOŹNIKA DROGOWEGO LUB LICENCJI NA KRAJOWY TRANSPORT DROGOWY (KT-207)


WYMAGANE DOKUMENTY

Wniosek o zmianę danych (dostępny w urzędzie lub do pobrania poniżej)

  1. W  przypadku zmiany dotyczącej  nazwy lub adresu przedsiębiorcy:

Załączniki:  

  • w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa,
  • dowód uiszczenia opłaty za zmianę,

Do wglądu: dokument potwierdzający tożsamość.

  1. W przypadku zmiany dotyczącej nazwy lub adresu z jednoczesnym zwiększeniem  liczby wypisów:

Załączniki:  

  • dokumenty potwierdzające posiadanie odpowiedniej sytuacji finansowej na wszystkie pojazdy zgłoszone
    we wniosku,
  • aktualny wykaz pojazdów samochodowych, zawierający: markę/typ, rodzaj/przeznaczenie, numer rejestracyjny, numer VIN, wskazanie rodzaju tytułu prawnego do dysponowania pojazdem
    (wzór dostępny w urzędzie lub do pobrania poniżej),
  • w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa,
  • dowód uiszczenia opłaty za zmianę i wydanie dodatkowych wypisów,

Do wglądu: dokument potwierdzający tożsamość.

  1. W przypadku zmiany danych w związku z przeniesieniem uprawnień wynikających z posiadanego dokumentu:

Załączniki:

  • dokumenty potwierdzające spełnianie wymogów odpowiednio do przenoszonego uprawnienia,
  • aktualny wykaz pojazdów samochodowych, zawierający: markę/typ, rodzaj/przeznaczenie, numer rejestracyjny, numer VIN, wskazanie rodzaju tytułu prawnego do dysponowania pojazdem (wzór dostępny w urzędzie lub do pobrania poniżej),
  • w przypadku załatwiania sprawy przez pełnomocnika wymagany jest dokument stwierdzający udzielenie pełnomocnictwa,
  • dowód uiszczenia opłaty za przeniesienie uprawnień.

Do wglądu: dokument potwierdzający tożsamość.


MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY

Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań.
Wydział Komunikacji i Transportu, Referat ds. Działalności Gospodarczej, parter, pokój 036.


TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY

Nie później niż w ciągu miesiąca, a w przypadku sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.


SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY

Dokonanie zmiany danych i wydanie nowych dokumentów.


OPŁATY

  • Za zmianę zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego lub licencji pobiera się opłatę w wysokości 10% opłaty jak za udzielenie zezwolenia lub licencji;
  • Za wydanie wypisu w przypadku zmiany zezwolenia lub licencji pobiera się opłatę w wysokości 5% procent opłaty jak za udzielenie licencji lub zezwolenia.

Opłatę za wydanie wtórnika dokumentu można uiścić kartą płatniczą we wpłatomacie zlokalizowanym w Wydziale Komunikacji i Transportu lub przelewem bankowym na rachunek Starostwa Powiatowego w Poznaniu, nr konta:
77 10301247 0000 0000 3491 6241.

Opłatę skarbową w wysokości 17,00 zł za złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, należy uiścić na konto Urzędu Miasta Poznania,
Wydział Finansowy, Oddział Pozostałych Dochodów Podatkowych i Niepodatkowych, ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań,
nr konta: 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763.

Z opłaty skarbowej od udzielonego pełnomocnictwa zwolnieni są małżonkowie, wstępni, zstępni, rodzeństwo.


TRYB ODWOŁAWCZY

Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Poznaniu,
w terminie 14 dni od daty jej doręczenia. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Starosty Poznańskiego.


DODATKOWE INFORMACJE

Wszelkie zmiany danych przedsiębiorca zobowiązany jest zgłosić organowi udzielającemu zezwolenia lub licencji
w ciągu 28 dni od  dnia ich powstania. W przypadku gdy zmiany obejmują dane zawarte w zaświadczeniu lub licencji przedsiębiorca jest obowiązany wystąpić z wnioskiem o jego zmianę. W przypadku zmian, które dotyczą pojazdów
(np. zmiana numerów rejestracyjnych, zbycie pojazdu i zastąpienie go innym), a nie powodują zwiększenia ilości pojazdów, należy złożyć stosowną informację. 

Możliwe jest przesłanie wniosku:

- pocztą na adres siedziby Starostwa,

- poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP (w tym przypadku wymagane jest podpisanie elektronicznych dokumentów profilem zaufanym lub certyfikatem kwalifikowanym).

Szczegółowe informacje w sprawie uzyskać można od osób prowadzących sprawy (Michał Pąk, Dorota Lehmann, Daniel Kucharski) pod nr telefonu 61 8410-727, 61 8410-608 lub 61 2228-963.

Adres e-mail: komunikacja@powiat.poznan.pl.


PODSTAWA PRAWNA

  • Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie  drogowym;
  • Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego
    oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych;
  • Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 18 czerwca 2013 r. w sprawie wzorów zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego i wzorów licencji na wykonywanie transportu drogowego oraz wypisów z tych dokumentów.
  • Kodeks postępowania administracyjnego z dnia 14 czerwca 1960 r.
  • Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.

DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI

2022-11-17

  • opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    data publikacji: 2021-11-10 14:57
  • zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    ostatnia modyfikacja: 2023-12-07 09:24

Rejestr zmian

  • zmieniono 2022-11-17 11:01 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: aktualizacja
  • zmieniono 2022-11-17 11:02 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2022-11-18 08:16 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński
  • zmieniono 2023-12-07 09:24 przez Administrator Systemu - Dariusz Doliński: korekta edytorska

« wstecz

Banery