BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO
- Biuletyn Informacji Publicznej - gov.pl/bip
 - www.powiat.poznan.pl
 - Fotokod z linkiem do tej strony
 - Opcje widoku
Zmiana wielkości czcionek i wersji wizualnej strony
 - Wyszukiwarka
Wyszukiwanie
 
Ścieżka nawigacyjna
Treść strony
ROZDZIAŁ III
Organizacja Starostwa
 
§ 18. 1. Strukturę organizacyjną Starostwa tworzą wewnętrzne komórki organizacyjne: wydziały, wymienione w ust. 3 pkt 1-27 i stanowiska samodzielne, wymienione w ust. 3 pkt 28-33.
2. W ramach organizacji wewnętrznej wydziału mogą działać filie, usytuowane poza siedzibą Starostwa, w granicach administracyjnych Powiatu Poznańskiego.
3. Przy znakowaniu spraw stosuje się następujące symbole dla oznaczenia komórek organizacyjnych:
| 1) Biuro Rady | "BR" | 
| 2) Gabinet Starosty | "GS" | 
| 3) Wydział Organizacyjny | "OP" | 
| 4) Wydział Finansów | "FN" | 
| 5) Wydział Budżetu | "FB" | 
| 6) Wydział Administracyjny | "WA" | 
| 7) Biuro Zamówień Publicznych | "ZP" | 
| 8) Wydział Komunikacji i Transportu | "KT" | 
| 9) Wydział Administracji Architektoniczno-Budowlanej | "AB" | 
| 10) Wydział Promocji i Aktywności Społecznej | "PR" | 
| 11) Wydział Tworzenia i Realizacji Projektów | "WP" | 
| 12) Wydział Nieruchomości | "GN" | 
| 13) Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa | "WŚ" | 
| 14) Wydział Radców Prawnych | "RP" | 
| 15) Wydział Audytu i Kontroli | "KO" | 
| 16) Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego | "ZK" | 
| 17) Wydział Edukacji | "WE" | 
| 18) Wydział Inwestycji i Remontów | "ZI" | 
| 19) Wydział Gospodarowania Mieniem | "ZN" | 
| 20) Wydział Spraw Społecznych i Zdrowia | "ZD" | 
| 21) Wydział Informatyki | "WI" | 
| 22) Wydział Kadr i Płac | "WK" | 
| 23) Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów | "RK" | 
| 24) Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności | "PZ" | 
| 25) Wydział Dróg i Gospodarki Przestrzennej | "WD" | 
| 26) Powiatowy Konserwator Zabytków | "KZ" | 
| 27) Wydział Ochrony Informacji Niejawnych | "PN" | 
| 28) Samodzielne stanowisko ds. transportu publicznego | "TP" | 
| 29) Samodzielne Stanowisko ds. BHP | "BHP" | 
| 30) Samodzielne stanowisko ds. Strategii Rozwoju Powiatu Poznańskiego | "PP" | 
| 31) Geodeta Powiatowy | "GP" | 
| 32) Inspektor Ochrony Danych | "IOD" | 
| 33) Samodzielne stanowisko ds. Ppoż. | „POŻ” | 
         
 
§ 19. Schemat organizacyjny Starostwa Powiatowego w Poznaniu stanowi załącznik do niniejszej uchwały.
§ 20. Do wspólnych zadań wydziałów i stanowisk samodzielnych należy odpowiednio:
- przestrzeganie przepisów prawa,
 - prowadzenie indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej należących do właściwości Powiatu,
 - przygotowywanie propozycji projektów uchwał, materiałów, sprawozdań i analiz na sesje Rady, posiedzenia Zarządu oraz dla potrzeb Osoby nadzorującej,
 - realizowanie zadań wynikających z uchwał Rady i Zarządu oraz Zarządzeń Starosty,
 - rozpatrywanie i załatwianie w porozumieniu z Osobą nadzorującą interpelacji, zapytań i wniosków radnych,
 - współpraca z komisjami Rady w zakresie realizowanych zadań,
 - współuczestniczenie w opracowywaniu zamierzeń rozwojowych Powiatu,
 - współdziałanie ze Skarbnikiem w zakresie opracowywania materiałów do projektu budżetu,
 - przygotowywanie wyjaśnień w sprawach złożonych skarg i wniosków oraz petycji,
 - współdziałanie w realizacji zadań z zakresu zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej,
 - przedstawianie propozycji na rzecz usprawnienia pracy Starostwa,
 - realizacja zadań wyborczych przez organy Powiatu,
 - wykonywanie nałożonych zadań obronnych wynikających z „Planu operacyjnego funkcjonowania powiatu poznańskiego w warunkach zewnętrznego zagrożenia państwa i w czasie wojny”.
 
§ 21. 1. Starosta może upoważnić pracowników, którym powierzono zadania o szczególnym charakterze do używania tytułu służbowego odpowiadającego powierzonym zadaniom jak np. „ pełnomocnik do spraw ..., doradca, asystent, koordynator” itp.
2. Starosta w drodze zarządzenia określa tryb wyboru i działania reprezentanta załogi.
§ 22. 1. Organizację wewnętrzną wydziałów, a w szczególności:
- liczbę etatów w wydziale,
 - liczbę zastępców dyrektora,
 - filie, referaty i stanowiska pracy,
 - schemat organizacyjny wydziału,
 - rodzaje rejestrów publicznych i innych rejestrów prowadzonych w wydziale,
 - procedury kontroli wewnętrznej i dokumentowanie procesu kontroli,
 
określa zarządzeniem Starosta. Projekt zarządzenia opracowuje dyrektor wydziału w uzgodnieniu z Osobą nadzorującą wydział.
2. Szczegółowe zakresy odpowiedzialności, obowiązków i uprawnień pracowników wydziałów przygotowują dyrektorzy wydziałów a zatwierdza Starosta po zaopiniowaniu przez Osobę nadzorującą.
3. Szczegółowe zakresy odpowiedzialności, obowiązków i uprawnień dyrektorów wydziałów oraz stanowisk samodzielnych przygotowuje Wydział Kadr i Płac a zatwierdza Starosta, po zaopiniowaniu przez Osobę nadzorującą.
4. Postanowienia zawarte w ust. 1-3 stosuje się odpowiednio do zastępcy skarbnika.
Metryka
- Opublikował Administrator Systemu - Dariusz Doliński
 - Data publikacji 2020-01-07 12:17
 - Ostatnio zmodyfikował Administrator Systemu - Dariusz Doliński
 - Ostatnia modyfikacja 2020-01-08 12:27
 








