BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO
- Biuletyn Informacji Publicznej - gov.pl/bip
- www.powiat.poznan.pl
- Fotokod z linkiem do tej strony
- Opcje widoku
Zmiana wielkości czcionek i wersji wizualnej strony
- Wyszukiwarka
Wyszukiwanie
Ścieżka nawigacyjna
Treść strony
ROZDZIAŁ III
Organizacja Starostwa
§ 18. 1. Strukturę organizacyjną Starostwa tworzą wewnętrzne komórki organizacyjne: wydziały, wymienione w ust. 3 pkt 1-27 i stanowiska samodzielne, wymienione w ust. 3 pkt 28-33.
2. W ramach organizacji wewnętrznej wydziału mogą działać filie, usytuowane poza siedzibą Starostwa, w granicach administracyjnych Powiatu Poznańskiego.
3. Przy znakowaniu spraw stosuje się następujące symbole dla oznaczenia komórek organizacyjnych:
1. |
Biuro Rady | "BR" |
2. |
Gabinet Starosty | "GS" |
3. |
Wydział Organizacyjny | "OP" |
4. |
Wydział Finansów | "FN" |
5. |
Wydział Budżetu | "FB" |
6. |
Wydział Administracyjny | "WA" |
7. |
Biuro Zamówień Publicznych | "ZP" |
8. |
Wydział Komunikacji i Transportu | "KT" |
9. |
Wydział Administracji Architektoniczno-Budowlanej | "AB" |
10. |
Wydział Promocji i Aktywności Społecznej | "PR" |
11. |
Wydział Tworzenia i Realizacji Projektów | "WP" |
12. |
Wydział Nieruchomości | "GN" |
13. |
Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa | "WŚ" |
14. |
Wydział Radców Prawnych | "RP" |
15. |
Wydział Audytu i Kontroli | "KO" |
16. |
Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego | "ZK" |
17. |
Wydział Edukacji | "WE" |
18. |
Wydział Inwestycji i Remontów | "ZI" |
19. |
Wydział Gospodarowania Mieniem | "ZN" |
20. |
Wydział Spraw Społecznych i Zdrowia | "ZD" |
21. |
Wydział Informatyki | "WI" |
22. |
Wydział Kadr i Płac | "WK" |
23. |
Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów | "RK" |
24. |
Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności | "PZ" |
25. |
Wydział Dróg i Gospodarki Przestrzennej | "WD" |
26. |
Powiatowy Konserwator Zabytków | "KZ" |
27. |
Wydział Ochrony Informacji Niejawnych | "PN" |
28. |
Samodzielne stanowisko ds. transportu publicznego | "TP" |
29. |
Samodzielne Stanowisko ds. BHP | "BHP" |
30. |
Samodzielne stanowisko ds. Strategii Rozwoju Powiatu Poznańskiego | "PP" |
31. |
Geodeta Powiatowy | "GP" |
32 |
Inspektor Ochrony Danych | "IOD" |
33. |
Samodzielne stanowisko ds. Ppoż. | "POŻ” |
§ 19. Schemat organizacyjny Starostwa Powiatowego w Poznaniu stanowi załącznik do niniejszej uchwały.
§ 20. Do wspólnych zadań wydziałów i stanowisk samodzielnych należy odpowiednio:
- przestrzeganie przepisów prawa,
- prowadzenie indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej należących do właściwości Powiatu,
- przygotowywanie propozycji projektów uchwał, materiałów, sprawozdań i analiz na sesje Rady, posiedzenia Zarządu oraz dla potrzeb Osoby nadzorującej,
- realizowanie zadań wynikających z uchwał Rady i Zarządu oraz Zarządzeń Starosty,
- rozpatrywanie i załatwianie w porozumieniu z Osobą nadzorującą interpelacji, zapytań i wniosków radnych,
- współpraca z komisjami Rady w zakresie realizowanych zadań,
- współuczestniczenie w opracowywaniu Raportu o stanie Powiatu Poznańskiego,
- współuczestniczenie w opracowywaniu zamierzeń rozwojowych Powiatu,
- współdziałanie ze Skarbnikiem w zakresie opracowywania materiałów do projektu budżetu,
- przygotowywanie wyjaśnień w sprawach złożonych skarg i wniosków oraz petycji,
- współdziałanie w realizacji zadań z zakresu zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej,
- przedstawianie propozycji na rzecz usprawnienia pracy Starostwa,
- realizacja zadań wyborczych przez organy Powiatu,
- wykonywanie nałożonych zadań obronnych wynikających z „Planu operacyjnego funkcjonowania powiatu poznańskiego w warunkach zewnętrznego zagrożenia państwa i w czasie wojny”.
§ 21. 1. Starosta może upoważnić pracowników, którym powierzono zadania o szczególnym charakterze do używania tytułu służbowego odpowiadającego powierzonym zadaniom jak np. „ pełnomocnik do spraw ..., doradca, asystent, koordynator” itp.
2. Starosta w drodze zarządzenia określa tryb wyboru i działania reprezentanta załogi.
§ 22. 1. Organizację wewnętrzną wydziałów, a w szczególności:
- liczbę etatów w wydziale,
- liczbę zastępców dyrektora,
- filie, referaty i stanowiska pracy,
- schemat organizacyjny wydziału,
- rodzaje rejestrów publicznych i innych rejestrów prowadzonych w wydziale,
- procedury kontroli wewnętrznej i dokumentowanie procesu kontroli, określa zarządzeniem Starosta. Projekt zarządzenia opracowuje dyrektor wydziału w uzgodnieniu z Osobą nadzorującą wydział.
2. Szczegółowe zakresy odpowiedzialności, obowiązków i uprawnień pracowników wydziałów przygotowują dyrektorzy wydziałów a zatwierdza Starosta po zaopiniowaniu przez Osobę nadzorującą.
3. Szczegółowe zakresy odpowiedzialności, obowiązków i uprawnień dyrektorów wydziałów oraz stanowisk samodzielnych przygotowuje Wydział Kadr i Płac a zatwierdza Starosta, po zaopiniowaniu przez Osobę nadzorującą.
4. Postanowienia zawarte w ust. 1-3 stosuje się odpowiednio do zastępcy skarbnika.
- opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskidata publikacji: 2022-01-14 08:38
- zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskiostatnia modyfikacja: 2022-01-20 14:52