BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO
- Biuletyn Informacji Publicznej - gov.pl/bip
- www.powiat.poznan.pl
- Fotokod z linkiem do tej strony
- Opcje widoku
Zmiana wielkości czcionek i wersji wizualnej strony
- Wyszukiwarka
Wyszukiwanie
Ścieżka nawigacyjna
Treść strony
§ 29. Do zadań Wydziału Organizacyjnego „OP” należą czynności związane między innymi z:
1. w zakresie obsługi Zarządu i Starosty:
1) obsługą organizacyjną i protokolarną posiedzeń Zarządu,
2) koordynacją prac związanych z realizacją aktów prawnych Zarządu i Starosty,
3) prowadzeniem następujących rejestrów:
a) uchwał Zarządu,
b) Zarządzeń Starosty,
c) wydawanych upoważnień i pełnomocnictw,
d) umów zawieranych przez Powiat, Starostę i Starostwo z wyłączeniem umów ze stosunku pracy, umów o organizację praktyk, wolontariat itp.,
4) zbieraniem i opracowywaniem materiałów dla potrzeb Zarządu i Starosty,
5) prowadzeniem dokumentacji związanej z korespondencją Starosty i Zarządu z Radą w zakresie:
a) opiniowania projektów uchwał Rady przygotowywanych przez Zarząd,
b) przekazywania wniosków komisji Rady i interpelacji kierowanych do Zarządu i innych spraw związanych ze współpracą między Zarządem i Radą oraz nadzór nad udzielaniem odpowiedzi przez właściwe komórki organizacyjne i jednostki organizacyjne powiatu,
6) opracowaniem sprawozdań z działalności Zarządu w tym z wykonania uchwał Rady,
7) prowadzeniem dokumentacji z kontroli zewnętrznych w szczególności protokołów kontroli, wystąpień pokontrolnych i odpowiedzi na zalecenia pokontrolne,
8) prowadzeniem książki kontroli.
2. w zakresie organizacji i funkcjonowania Starostwa:
1) opracowaniem projektu Regulaminu Organizacyjnego Starostwa i jego nowelizacji,
2) opracowywaniem i opiniowaniem innych aktów prawnych niezbędnych do funkcjonowania Starostwa jako organizacji,
3) opiniowaniem zmian, mających wpływ na organizację i funkcjonowanie Starostwa,
4) inicjowaniem działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa,
5) opracowaniem blankietów korespondencyjnych,
6) przygotowaniem i przeprowadzaniem wyborów reprezentanta załogi,
7) administrowanie Intranetem.
3. w zakresie skarg i wniosków:
1) prowadzeniem rejestru skarg i wniosków,
2) monitorowaniem terminowego rozpatrywania przez właściwe komórki organizacyjne i jednostki organizacyjne powiatu skarg i wniosków,
3) współpracą z Radą Powiatu w zakresie rozpatrywania skarg i wniosków,
4) przygotowywaniem sprawozdawczości dotyczącej skarg i wniosków,
4. w zakresie petycji, o których mowa w ustawie z dnia 11 lipca 2014r. o petycjach z wyjątkiem petycji złożonych do Rady;
5. w zakresie spraw związanych z oświadczeniami o stanie majątkowym zwanymi oświadczeniami majątkowymi, o których mowa w ustawie o samorządzie powiatowym:
1) przyjmowaniem i ewidencjonowaniem oświadczeń majątkowych,
2) wzywaniem do złożenia oświadczenia majątkowego,
3) publikowaniem oświadczeń majątkowych w Biuletynie Informacji Publicznej,
4) analizowaniem danych zawartych w oświadczeniach majątkowych,
5) przygotowaniem dla Rady Powiatu informacji o osobach, które nie złożyły oświadczenia lub złożyły je po terminie, nieprawidłowościach w oświadczeniach majątkowych i podjętych działaniach w związku z nieprawidłowościami,
6) przekazywaniem oświadczeń majątkowych i prowadzeniem korespondencji z urzędami skarbowymi w tym zakresie,
6. w zakresie obsługi klientów:
1) prowadzeniem punktu informacyjnego oraz informacji telefonicznej dla klientów Starostwa,
2) prowadzeniem kontaktu z klientami poprzez pocztę elektroniczną,
3) prowadzeniem i administrowaniem urzędowym publikatorem teleinformatycznym – Biuletynem Informacji Publicznej w tym prowadzeniem dziennika zmian w treści informacji publicznych udostępnianych w Biuletynie oraz prób dokonywania takich zmian przez osoby nieuprawnione,
4) obsługą punktu potwierdzającego profile zaufane elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej-ePUAP w Starostwie,
5) pełnieniem roli Administratora Podmiotu Publicznego na platformie ePUAP,
7. w zakresie obsługi kancelaryjnej Starostwa:
1) prowadzeniem kancelarii Starostwa - przyjmowaniem i wysyłaniem przesyłek,
2) prowadzeniem rejestru przesyłek,
3) współpracą z dostawcą usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek,
8. w zakresie sprawozdawczości elektronicznej:
1) zarządzaniem sprawozdawczością elektroniczną,
2) współpracą z Głównym Urzędem Statystycznym.
9. w zakresie archiwum zakładowego:
1) prowadzeniem archiwum zakładowego,
2) wdrażaniem i nadzorowaniem przestrzegania instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych,
3) bieżącym nadzorowaniem prawidłowości wykonywania czynności kancelaryjnych w szczególności w zakresie doboru klas z wykazu akt do załatwianych spraw, właściwego zakładania spraw i prowadzenia akt spraw (zadania wykonuje koordynator czynności kancelaryjnych),
4) prowadzeniem archiwum elektronicznego,
5) współpracą z komórkami organizacyjnymi starostwa w zakresie zdawania akt do archiwum zakładowego,
6) współpracą z Archiwum Państwowym.
10. w zakresie spraw obywatelskich:
1) wydawaniem decyzji administracyjnych o wpisie do ewidencji uczniowskich klubów sportowych i klubów sportowych działających w formie stowarzyszeń, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej,
2) prowadzeniem ewidencji uczniowskich klubów sportowych i klubów sportowych działających w formie stowarzyszeń, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej,
3) sprawowaniem nadzoru nad działalnością stowarzyszeń ze względu na siedzibę stowarzyszenia z wyłączeniem nadzoru nad działalnością stowarzyszeń jednostek samorządu terytorialnego,
4) prawa wypowiedzenia się w sprawie wniosku o rejestrację stowarzyszenia oraz przystąpienia do postępowania sądowego jako zainteresowany,
5) występowaniem do władz stowarzyszeń o zaprzestanie działalności niezgodnej z prawem lub postanowieniami statutu,
6) występowaniem do sądu z wnioskiem o:
a) stwierdzenie zgodności działania fundacji z przepisami prawa, statutem oraz celem, w jakim fundacja została ustanowiona,
b) uchylenie uchwały zarządu fundacji, w tym o wstrzymanie wykonania uchwały do czasu rozstrzygnięcia sprawy w przypadkach określonych w ustawie,
c) o zawieszenie zarządu fundacji i wyznaczenie zarządcy przymusowego w przypadkach określonych w ustawie,
d) likwidację fundacji w przypadkach określonych w ustawie,
7) wyznaczaniem terminu do usunięcia uchybień w działalności zarządu fundacji a także żądaniem dokonania zmiany zarządu fundacji, w przypadkach określonych w ustawie.
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Dariusz Dolińskidata wytworzenia: 2015-07-14
- opublikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskidata publikacji: 2015-07-14 10:17
- zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Dolińskiostatnia modyfikacja: 2015-07-16 08:13