- Strona główna
- NIEODPŁATNA POMOC PRAWNA
- Aktualności dotyczące nieodpłatnej pomocy prawnej na terenie powiatu poznańskiego, zmiany w terminach dyżurów
BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO
- Biuletyn Informacji Publicznej - bip.gov.pl
- Zobacz fotokod tej strony
- Opcje widoku
Zmiana wielkości czcionek i wersji wizualnej strony
- Wyszukiwarka
Wyszukiwanie
Ścieżka nawigacyjna
- Aktualności dotyczące nieodpłatnej pomocy prawnej na terenie powiatu poznańskiego, zmiany w terminach dyżurów
- Kto może skorzystać z nieodpłatnej pomocy prawnej
- Lokalizacja i harmonogram pracy punktów nieodpłatnej pomocy prawnej
- Zasady i zakres udzielania nieodpłatnej pomocy prawnej
- Rejestracja
na wizytę - RODO
– obowiązek informacyjny - Warto zobaczyć
- Lista jednostek nieodpłatnego poradnictwa na terenie powiatu poznańskiego
- Nieodpłatna pomoc prawna dla przedsiębiorców
- Edukacja prawna
Treść strony
W 2020 roku Powiat Poznański kontynuuje realizację zadania zleconego z zakresu administracji rządowej, polegającego na udzielaniu nieodpłatnej pomocy prawnej zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej. W 2020 roku na terenie powiatu poznańskiego funkcjonuje 16 punktów nieodpłatnej pomocy prawnej. Szczegółowe informacje dotyczące m.in. osób uprawnionych do skorzystania z pomocy, lokalizacji i harmonogramu funkcjonowania punktów, zasad i zakresu udzielanej pomocy, rejestracji na wizytę znajdują się na kolejnych podstronach.
W marcu 2020 roku na terenie Rzeczypospolitej Polskiej ogłoszono stan zagrożenia epidemicznego, a następnie stan epidemii COVID-19. W związku z tym wprowadzono zmiany w ustawie z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej, które zostały określone w art. 29 ustawy z dnia 14 maja 2020 r. o zmianie niektórych ustaw w zakresie działań osłonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2.
Aktualnie wiele osób doświadcza problemów, których rozwiązanie wymaga wiedzy i doświadczenia. Zapewnienie dostępu do nieodpłatnych usług pomocy prawnej, poradnictwa obywatelskiego i mediacji jest szczególnie ważnym zadaniem i wymaga odpowiedniej organizacji porad w sposób zapewniający bezpieczeństwo beneficjentów i wykonawców usług. Obsługa interesantów w Punktach Nieodpłatnej Pomocy Prawnej zlokalizowanych w powiecie poznańskim odbywa się z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość (telefon, poczta elektroniczna). Szczegółowe informacje znajdują się w poszczególnych podstronach w zakładce „Nieodpłatna pomoc prawna”.
- autor lub odpowiedzialny za treść: Ewa Nykowskadata wytworzenia: 2020-07-01
- opublikował: Matuszewski Maciejdata publikacji: 2020-07-01 15:19
- zmodyfikował: Agata Poleskaostatnia modyfikacja: 2020-11-26 13:54
Banery
Dane adresowe:
Starostwo Powiatowe
w Poznaniu
ul. Jackowskiego 18
60-509 Poznań
tel.: (+48) 61 8 410-500
faks:(+48) 61 8 480-556
email: starostwo@powiat.poznan.pl
Polityka Cookies
Godziny otwarcia
poniedziałek: 9:30 - 16:30
wtorek - piątek: 8:00 - 15:00
poza niżej wymienionymi wydziałami:
(godziny przyjęć dla poszczególnych wydziałów...)