BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO
- Biuletyn Informacji Publicznej - gov.pl/bip
- www.powiat.poznan.pl
- Fotokod z linkiem do tej strony
- Opcje widoku
Zmiana wielkości czcionek i wersji wizualnej strony
- Wyszukiwarka
Wyszukiwanie
Ścieżka nawigacyjna
- Likwidacja źródeł niskiej emisji
- Programy
i plany - Pozwolenia zintegrowane
REJA24- Spółki
wodne - Rejestry
i wykazy - Obwieszczenia
i komunikaty - Azbest
- Uchwały w sprawie zakazu
używania motorówek na jeziorach - Ogólnopolskie Stowarzyszenie Szefów Wydziałów Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa Starostw Powiatowych
- Informacje o pozyskanych środkach zewnętrznych na realizację przedsięwzięć związanych z ochroną środowiska
Instalacje wytwarzające pola elektromagnetyczne- Sprawy prowadzone przez wydział ochrony środowiska, rolnictwa i leśnictwa
- Zezwolenia na gospodarowanie odpadami dot. przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko
GEOLOGIA
Treść strony
KOMUNIKAT
W sprawach rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 metrów, zapraszamy Mieszkańców Powiatu Poznańskiego do kontaktu bezpośrednio z Wydziałem Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa Starostwa Powiatowego w Poznaniu przy ulicy Jackowskiego 18.
Ze względu na długotrwałą procedurę rejestracyjną, obsługa klientów odbywać się będzie w sposób następujący:
- w poniedziałki w godzinach od 9.00 do 15.30
- od wtorku do piątku w godzinach od 8.00 do 14.00
W celu usprawnienia obsługi Państwa wniosków, prosimy o wcześniejsze telefonicznie umówienie terminu wizyty pod numerem
tel. 61 8410 579 lub 61 8410 750.
Ponadto informujemy, iż złożenie ww. wniosków może odbyć się bez osobistej wizyty w urzędzie,
tj. poprzez wniosek elektroniczny w systemie REJA24 na stronie internetowej: https://interesant.reja24.gov.pl/
Treść komunikatu w sprawach rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 metrów
(PDF 211,34KB)
Metryka
- Opublikował Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- Data publikacji 2023-07-07 08:08
- Ostatnio zmodyfikował Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- Ostatnia modyfikacja 2025-10-21 12:55
Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej opublikowało na stronie internetowej
https://www.gov.pl/web/gospodarkamorska/przewodnik-dla-zeglarzy-i-armatorow-jachtow
materiał dla żeglarzy, właścicieli i armatorów jachtów o długości do 24 m.
Przewodnik zawiera informacje dotyczące wymogów formalno-prawnych oraz rekomendacje MGMiŻŚ w zakresie bezpieczeństwa.
Metryka
- Opublikował Agata Sibila
- Data publikacji 2020-09-15 07:33
- Ostatnio zmodyfikował Administrator Systemu - Dariusz Doliński
- Ostatnia modyfikacja 2024-07-04 09:28
REJA24
Podstawa prawna:
- ustawa o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m z dnia 12 kwietnia 2018 r. (Dz. U. z 2024 r., poz. 1536)
- Rozporządzenie z Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 17 kwietnia 2020 r. w sprawie rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m
- Rozporządzenie z Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 7 lutego 2020 r. w sprawie wysokości opłat związanych z rejestracją jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m
Rejestry prowadzą:
- Polski Związek Motorowodny i Narciarstwa Wodnego
- Polski Związek Żeglarski
- Starostowie
- Prezydenci miast na prawach powiatu
Wniosek można złożyć w postaci elektronicznej:
https://interesant.reja24.gov.pl
W przypadku gdy wnioskodawca składa wniosek o rejestrację w postaci elektronicznej, a posiada wymagane załączniki w oryginale wyłącznie w postaci papierowej, dokumenty te należy dołączyć do wniosku w postaci odwzorowania cyfrowego, a ich oryginały okazać organowi rejestrującemu przed odbiorem dokumentu rejestracyjnego.
Dokumenty sporządzone w języku obcym dołącza się wraz z ich tłumaczeniem na język polski sporządzonym przez tłumacza przysięgłego lub potwierdzonym przez właściwego konsula. W przypadku braku na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej tłumacza przysięgłego danego języka dopuszcza się tłumaczenie wykonane przez tłumacza przysięgłego państwa, z którego jednostka pływająca została sprowadzona. Przepisu niniejszego nie stosuje się do składania deklaracji zgodności CE.
W razie przeniesienia na inną osobę własności zarejestrowanej jednostki pływającej dotychczasowy właściciel przekazuje nowemu właścicielowi dokument rejestracyjny.
Właściciel zarejestrowanej jednostki pływającej jest obowiązany zawiadomić organ rejestrujący, w terminie nieprzekraczającym 30 dni, licząc od dnia zaistnienia danego faktu, o:
- zbyciu lub nabyciu jednostki;
- zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w rejestrze, w szczególności zmianie stanu faktycznego wymagającej wykreślenia jednostki z rejestru.
Obowiązkowi rejestracji podlega:
- jacht (jacht rekreacyjny oraz jacht komercyjny, skuter wodny, jednostka pływająca używana do celów mieszkalnych (houseboat) oraz drewniana repliki statku historycznego) oraz jednostka pływająca używana do amatorskiego połowu ryb, o długości większej niż 7,5 m lub napędzie mechanicznym o mocy większej niż 15 kW,
- jednostka pływająca używana do połowów rybackich,
- jednostka pływająca uprawiająca żeglugę poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
– o ile nie posiada innej niż polska przynależności.
Obowiązkowi rejestracji nie podlega:
- jednostka pływająca przeznaczona wyłącznie do regat i zawodów sportowych, posiadająca klasę regatową i ważny certyfikat wydany przez polski związek sportowy albo podmiot właściwy dla państwa bandery jachtu oraz regatowa łódź wiosłowa,
- jednostka pływająca napędzana wyłącznie siłą ludzkich mięśni,
- deska surfigowa, deska z żaglem lub inna podobna jednostka pływająca.
W celu wpisania do rejestru jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m
należy przedstawić następujące dokumenty:
1.Wniosek o rejestrację (składany w postaci papierowej jest opatrzony czytelnym podpisem właściciela, współwłaściciela, pełnomocnika właściciela lub współwłaściciela, przedstawiciela ustawowego właściciela lub współwłaściciela albo osoby uprawnionej do reprezentowania właściciela lub współwłaściciela jednostki pływającej, w przypadku gdy nie jest nim osoba fizyczna).
2. Potwierdzenie wniesienia opłaty za rozpatrzenie wniosku o rejestrację w wysokości 80,00 zł na konto Starostwa Powiatowego w Poznaniu nr: 77 1030 1247 0000 0000 3491 6241.
3. Dowód własności, którym może być w szczególności:
- faktura VAT,
- umowa sprzedaży, zamiany, darowizny,
- prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności,
- w przypadku jednostek budowanych systemem gospodarczym – pisemne oświadczenie budowniczego,
- w przypadku jednostek pływających wybudowanych przed dniem 1 stycznia 2020 r. dowodem własności może być również oświadczenie właściciela. Oświadczenia te składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.”. Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
4. Dokument potwierdzający informacje o właścicielu i współwłaścicielach oraz armatorze jednostki pływającej:
a. dokument tożsamości,
b. odpis, wyciąg albo zaświadczenie z Krajowego Rejestru Sądowego albo innego właściwego rejestru albo inny dokument wystawiony przez uprawniony organ stwierdzający pełną nazwę podmiotu niebędącego osobą fizyczną, NIP albo odpowiedni identyfikator, siedzibę oraz imiona i nazwiska osób uprawionych do działania w imieniu podmiotu niebędącego osobą fizyczną,
c. oświadczenie właściciela lub współwłaściciela - w odniesieniu do adresu zamieszkania właściciela, współwłaściciela lub armatora,
d. oświadczenie właściciela lub współwłaściciela - w odniesieniu do adresu do doręczeń właściciela, współwłaściciela lub armatora.
5. Dokument potwierdzający informacje o rejestracji jednostki pływającej w innym rejestrze w kraju lub za granicą:
a. zaświadczenie o wykreśleniu z rejestru polskiego lub zagranicznego, jeżeli jednostka pływająca była wcześniej w nim zarejestrowana,
b. dokument potwierdzający rejestrację czasową.
6. Dokument stanowiący podstawę określenia danych o maksymalnej dopuszczalnej liczbie osób na pokładzie jednostki pływającej, dopuszczalnej sile wiatru oraz znaczącej wysokości fali:
a. deklaracja zgodności CE,
b. karta bezpieczeństwa jednostki;
c. dokument wydany przez:
· uznaną organizację w rozumieniu art. 5 pkt 17 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim,
· podmiot upoważniony przez ministra właściwego do spraw gospodarki morskiej do wykonywania przeglądów technicznych jachtów morskich o długości do 15 m, na podstawie art. 26 ust. 1 ustawy, o której mowa powyżej,
d. dokument dopuszczający statek do żeglugi, o którym mowa w art. 28 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 21 grudnia 2000 r. o żegludze śródlądowej, zwanej dalej „ustawą o żegludze śródlądowej”,
e. inny dokument wydany na podstawie przepisów ustawy o żegludze śródlądowej przez:
· instytucję klasyfikacyjną uznaną przez Komisję Europejską,
· techniczną komisję inspekcyjną, o której mowa w art. 10a ust. 1 ustawy o żegludze śródlądowej,
· podmiot upoważniony do przeprowadzania przeglądów technicznych, o którym mowa w art. 34j ust. 1 ustawy o żegludze śródlądowej,
– jeżeli był wydany.
7. Dokument potwierdzający informacje o numerze identyfikacyjnym albo indywidualnym numerze identyfikacyjnym (INI) jednostki pływającej:
- czytelne zdjęcie tabliczki znamionowej z numerem identyfikacyjnym oraz deklaracja zgodności CE, w której wskazano ten numer,
- dokument rejestracyjny.
8. Dokument potwierdzający informacje o rodzaju napędu jednostki pływającej, a w przypadku napędu mechanicznego, także o jego mocy:
- jeden z dokumentów, o których mowa powyżej w pkt 6,
- instrukcja lub karta gwarancyjna producenta lub inny dokument wydany przez producenta lub budowniczego,
- oświadczenie właściciela – w przypadku jednostek pływających bez napędu mechanicznego lub których moc napędu mechanicznego nie przekracza 20 kW.
9. Dokument potwierdzający informacje o marce i modelu lub typie jednostki pływającej:
- deklaracja zgodności CE,
- dokument wydany przez producenta lub budowniczego,
- dokumentacja projektowa,
- oświadczenie właściciela lub współwłaściciela.
10. Dokument potwierdzający informacje o podstawowych wymiarach i parametrach jednostki pływającej:
a. w odniesieniu do liczby kadłubów oraz długości, szerokości, maksymalnego zanurzenia:
- świadectwo pomiarowe,
- certyfikat pomiarowy,
- jeden z dokumentów, o których mowa powyżej w pkt 6,
- dokument wydany przez producenta lub budowniczego,
- oświadczenie właściciela lub współwłaściciela w przypadku jednostek pływających, których długość nie przekracza 14 m,
b. w odniesieniu do kategorii projektowej, jeżeli została nadana – deklaracja zgodności CE.
11. Dokument potwierdzający informacje o materiale głównym, z którego zbudowany jest kadłub jednostki pływającej:
- jeden z dokumentów, o których mowa powyżej w pkt 6,
- dokument wydany przez producenta lub budowniczego,
- oświadczenie właściciela lub współwłaściciela.
12. Dokument potwierdzający informacje o roku budowy i producencie jednostki pływającej:
- deklaracja zgodności CE,
- dokument wydany przez producenta lub budowniczego,
- oświadczenie właściciela lub współwłaściciela.
W przypadku gdy do wniosku nie załączono dokumentacji, o której mowa powyżej, do wniosku mogą być dołączone oświadczenia właściciela lub współwłaściciela:
1) o braku deklaracji zgodności CE, jeżeli jej wydanie nie było wymagane przepisami prawa, upłynęło 10 lat od momentu wydania deklaracji zgodności CE przez producenta albo właściciel nie posiada deklaracji zgodności CE, a uzyskanie duplikatu dokumentu nie jest możliwe;
2) o braku dokumentacji, jeżeli dla jednostki pływającej nie została wydana deklaracja zgodności CE ani inna dokumentacja wydana przez upoważniony podmiot umożliwiająca określenie danych o maksymalnej dopuszczalnej liczbie osób na pokładzie jednostki pływającej, dopuszczalnej sile wiatru lub znaczącej wysokości fali;
3) o niezarejestrowaniu jednostki pływającej w innym rejestrze w kraju lub za granicą.
W celu zmiany danych jednostki pływającej wpisanej do rejestru jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m należy przedstawić następujące dokumenty:
1. Wniosek o zmianę danych w rejestrze (składany w postaci papierowej jest opatrzony czytelnym podpisem właściciela, współwłaściciela, pełnomocnika właściciela lub współwłaściciela, przedstawiciela ustawowego właściciela lub współwłaściciela albo osoby uprawnionej do reprezentowania właściciela lub współwłaściciela jednostki pływającej, w przypadku gdy nie jest nim osoba fizyczna).
2. Potwierdzenie wniesienia opłaty za rozpatrzenie wniosku o zmianę danych w rejestrze i wydanie dokumentu rejestracyjnego w wysokości 80 zł na konto Starostwa Powiatowego w Poznaniu nr: 77 1030 1247 0000 0000 3491 6241 (o ile zmiana dotyczy danych widocznych na dokumencie rejestracyjnym).
3. Dokument rejestracyjny jednostki pływającej.
4. Dokument poświadczający zaistniałą zmianę.
W przypadku zmiany właściciela lub współwłaściciela jednostki, dokumentem tym może być w szczególności:
- faktura VAT,
- umowa sprzedaży, zamiany, darowizny,
- prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności.
Wszelkie formularze wniosków jakie można złożyć w systemie REJA24 dostępne są tutaj.
Metryka
- Opublikował Agata Sibila
- Data publikacji 2020-08-04 11:14
- Ostatnio zmodyfikował Agata Sibila
- Ostatnia modyfikacja 2025-10-10 12:19
Wniosek o rejestrację |