BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

Ścieżka nawigacyjna

Nawigacja:

Banery

Treść strony


POWIATOWE CENTRUM ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO STAROSTY POZNAŃSKIEGO

Na szczeblu powiatu organem właściwym w sprawach zarządzania kryzysowego jest starosta jako przewodniczący zarządu powiatu, który wykonuje zadnia określone w art. 17 ust 2. ustawy o zarządzaniu kryzysowym z dnia 26 kwietnia 2007 r. (Dz. U. z 2018 r., poz. 1401 ze zm.) także przy pomocy komórki organizacyjnej starostwa powiatowego właściwej w sprawach zarządzania kryzysowego, czyli Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego. Wydział zaś zapewnia obsługę utworzonego na mocy ustawy Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego. Sprawne funkcjonowanie PCZK gwarantuje, że informacje przekazywane Staroście oraz Powiatowemu Zespołowi Zarządzania Kryzysowego będą wiarygodne i aktualne. PCZK służy komunikacji tych dwóch ciał z instytucjami współpracującymi, w tym m.in. Policją, Państwową Strażą Pożarną, Gminnymi i Wojewódzkimi Centrami Zarządzania Kryzysowego, Inspekcją Sanitarną i Weterynaryjną i innymi.

Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego Starosty Poznańskiego funkcjonuje na podstawie Zarządzenia Starosty Poznańskiegonr 33/2019 z dnia 11 kwietnia 2019 roku. Zarządzenie określa skład osobowy oraz regulamin działania Centrum.

Do zadań PCZK, należy:

     1) pełnienie całodobowego dyżuru w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego;
2) współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej;
3) nadzór nad funkcjonowaniem systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania ludności;
4) współpraca z podmiotami realizującymi monitoring środowiska;
5) współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne;
6)
dokumentowanie działań podejmowanych przez centrum;

7) realizacja zadań stałego dyżuru w ramach gotowości obronnej państwa. 

 

Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego Starosty Poznańskiego od dnia 22 sierpnia 2007r., zapewnia całodobowy przepływ informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego pod nr telefonu 61 84-10-760,  e-mail: pczk@powiat.poznan.pl  oraz nr faxu: 61 84-10-691.

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Łukasz Sobolewski
    data wytworzenia: 2015-03-03
  • opublikował: Siwczyńska Aleksandra
    data publikacji: 2008-05-13 13:34
  • zmodyfikował: Sobolewski Łukasz
    ostatnia modyfikacja: 2019-04-15 13:41

Zarządzenie Nr 45/2015 Starosty Poznańskiego z dnia 22 kwietnia 2015 w sprawie: organizacji i trybu pracy Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego Starosty Poznańskiego

drukuj całą stronę

Banery

Dane adresowe:

Starostwo Powiatowe
w Poznaniu

ul. Jackowskiego 18
60-509 Poznań

tel.: (+48) 61 8 410-500
faks:(+48) 61 8 480-556

email: starostwo@powiat.poznan.pl

Polityka Cookies

Godziny otwarcia

poniedziałek:      9:30 - 16:30
wtorek - piątek:  8:00 - 15:00

poza niżej wymienionymi wydziałami:

(więcej informacji...)

Powiązana strona podmiotu

Powiat Poznański

Banery

Stopka strony

Ilość odwiedzin tej strony: 12147
Ostatnia aktualizacja tej strony: 2019-05-17 08:54
Ostatnia aktualizacja w BIP: 2019-05-23 11:39