BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO

Ścieżka nawigacyjna

Nawigacja:

Treść strony

Komisja Bezpieczeństwa i Porządku Powiatu Poznańskiego
  ul. Jackowskiego 18
  60 - 509 Poznań


  Tel. centrala:  61 8410-500
  Fax:  61 8480-556               
  E-mail: 
starostwo@powiat.poznan.pl

drukuj ()

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Łukasz Sobolewski
  • opublikował: Sobolewski Łukasz
    data publikacji: 2003-07-07 16:12
  • zmodyfikował: Administrator Systemu - Dariusz Doliński
    ostatnia modyfikacja: 2020-11-30 16:20

Podstawy prawne, zadania i skład komisji Bezpieczeństwa i Porządku
Powiatu Poznańskiego

Komisja Bezpieczeństwa i Porządku Powiatu Poznańskiego działa na postawie art. 38 a, 38 b i 38 c Ustawy z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym.

Komisja Bezpieczeństwa i Porządku Powiatu Poznańskiego powołana została przez Starostę Poznańskiego Zarządzeniem nr 99/2020 z dnia 30 listopada 2020 roku, w sprawie utworzenia i powołania składu Powiatowej Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Powiatu Poznańskiego.

 

Zadania komisji, wynikające z przepisów ustawy, obejmują m.in:

  1. ocenę zagrożeń porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu,
  2. opiniowanie pracy Policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży, a także jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
  3. przygotowywanie projektu powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
  4. opiniowanie projektów innych programów współdziałania Policji i innych powiatowych służb, inspekcji i straży oraz jednostek organizacyjnych wykonujących na terenie powiatu zadania  z  zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
  5. opiniowanie projektu budżetu powiatu - w zakresie, o którym mowa w pkt 1,
  6. opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego i innych dokumentów w sprawach związanych z wykonywaniem zadań, o których mowa w pkt 1, 2 i 4,
  7. opiniowanie, zleconych przez starostę, innych niż wymienione w pkt 2 i pkt 4-6 zagadnień dotyczących porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli,
  8. wspieranie działań powiatowych służb, inspekcji i straży, organizacji pozarządowych i innych jednostek organizacyjnych na rzecz poprawy porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na ternie Powiatu Poznańskiego.

Skład Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Powiatu Poznańskiego, określa szczegółowo przepis ustawy.
W skład komisji wchodzą:

  1. starosta jako przewodniczący komisji,
  2. dwóch radnych delegowanych przez radę powiatu,
  3. trzy osoby powołane przez starostę spośród osób wyróżniających się wiedzą o problemach będących przedmiotem prac komisji oraz cieszących się wśród miejscowej społeczności osobistym autorytetem i zaufaniem publicznym, w szczególności przedstawicieli samorządów gminnych, organizacji pozarządowych, pracowników oświaty, a także instytucji zajmujących się zwalczaniem zjawisk patologii społecznych i zapobieganiem bezrobociu,
  4. dwóch przedstawicieli delegowanych przez komendanta powiatowego (miejskiego) Policji.

W pracach komisji uczestniczy także prokurator wskazany przez właściwego prokuratora okręgowego.

Starosta może powołać do udziału w pracach komisji funkcjonariuszy i pracowników innych niż Policja powiatowych służb, inspekcji i straży oraz pracowników innych organów administracji publicznej wykonujących zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu. W pracach komisji uczestniczą oni z głosem doradczym.

Kadencja Komisji trwa 3 lata.

Skład Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Powiatu Poznańskiego

  1. Jan Grabkowski – Starosta Poznański – Przewodniczący Komisji,
  2. Mirosław Wieloch – delegowany przez Radę Powiatu w Poznaniu,
  3. Dariusz Szmyt – delegowany przez Radę Powiatu w Poznaniu,
  4. Maciej Szuba – przedstawiciel Starosty Poznańskiego,
  5. Marek Borowczak – przedstawiciel Starosty Poznańskiego,
  6. bryg. Jacek Michalak – przedstawiciel Starosty Poznańskiego,                                          
  7. insp. Robert Kasprzyk – przedstawiciel Komendanta Miejskiego Policji w Poznaniu,
  8. kom. Przemysław Kusik – przedstawiciel Komendanta Miejskiego Policji w Poznaniu,
  9. Artur Domański – przedstawiciel Prokuratora Okręgowego w Poznaniu.


Ponadto do udziału w pracach Komisji powołano z głosem doradczym

  1. mjr SG Paweł Onichimiuk – Komendant Placówki Straży Granicznej Poznań-Ławica,
  2. Witold Draber – Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Poznaniu,
  3. Grzegorz Wegiera – Powiatowy Lekarz Weterynarii w Poznaniu,
  4. Adam Korzystka – Powiatowy Inspektor Nadzoru Budowlanego,
  5. Marcin Zieliński – Dyrektor Wojewódzkiej Stacji Pogotowia Ratunkowego w Poznaniu.

Do prac Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Powiatu Poznańskiego z głosem doradczym Przewodniczący może doraźnie zaprosić funkcjonariuszy i pracowników innych niż Policja powiatowych służb, inspekcji i straży oraz pracowników innych organów administracji publicznej wykonujących zadania z zakresu porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli na terenie powiatu.

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Łukasz Sobolewski
  • opublikował: Sobolewski Łukasz
    data publikacji: 2003-07-09 15:03
  • zmodyfikował: Sobolewski Łukasz
    ostatnia modyfikacja: 2021-01-26 08:26

Program zapobiegania przestępczości oraz ochrony bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego Powiatu Poznańskiego na lata 2021-2025.

 

 

Dnia 10 lutego 2020 roku Starosta Poznański na podstawie regulaminu pkt 4.1 Powiatowej Komisji  Bezpieczeństwa i Porządku Powiatu Poznańskiego stanowiącego załącznik do Zarządzenia nr 74/2017 Starosty Poznańskiego z dnia 16 listopada 2017 roku powołał zespół ds. opracowania  „Powiatowego Programu Zapobiegania Przestępczości oraz Ochrony Bezpieczeństwa Obywateli i Porządku Publicznego na lata 2021-2025”.

W skład którego weszli:

  • Robert Kasprzyk - Komendant Miejski Policji w Poznaniu - przewodniczący Zespołu;
  • Paweł Kurosz - Dyrektor Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Starostwa Powiatowego w Poznaniu - zastępca przewodniczącego;
  • Jacek Michalak – Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej w Poznaniu.

 

Dnia 09 listopada 2020 roku projekt  „Powiatowego Programu Zapobiegania Przestępczości  oraz  Ochrony Bezpieczeństwa Obywateli i Porządku Publicznego na lata 2021-2025” został jednogłośnie pozytywnie zaopiniowany przez członków Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Powiatu Poznańskiego. 

         

Dnia 18 listopada 2020 Uchwałą XXIV/305/VI/2020 Rada Powiatu w Poznaniu uchwaliła „Powiatowy Program Zapobiegania Przestępczości  oraz  Ochrony Bezpieczeństwa Obywateli i Porządku Publicznego na lata 2021-2025”.

  • opublikował: Twardecka Izabela
    data publikacji: 2021-01-20 11:33
  • zmodyfikował: Sobolewski Łukasz
    ostatnia modyfikacja: 2021-01-20 11:35
  • Bez tytułu
    Strona tytułowa opracowania programu przestępczości

Program zapobiegania przestępczości oraz ochrony bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego Powiatu Poznańskiego

  • opublikował: Sobolewski Łukasz
    data publikacji: 2021-01-20 11:40
  • zmodyfikował: Agata Poleska
    ostatnia modyfikacja: 2021-01-21 12:47
  • opublikował: Twardecka Izabela
    data publikacji: 2016-01-14 14:34
  • zmodyfikował: Agata Poleska
    ostatnia modyfikacja: 2020-11-09 09:32

drukuj całą stronę

Banery

Dane adresowe:

Starostwo Powiatowe
w Poznaniu

ul. Jackowskiego 18
60-509 Poznań

tel.: (+48) 61 8 410-500
faks:(+48) 61 8 480-556

email: starostwo@powiat.poznan.pl

Polityka Cookies

Godziny otwarcia

poniedziałek:      9:30 - 16:30
wtorek - piątek:  8:00 - 15:00

poza niżej wymienionymi wydziałami:

(godziny przyjęć dla poszczególnych wydziałów...)

Powiązana strona podmiotu

Powiat Poznański

Banery

Stopka strony

Ilość odwiedzin tej strony: 11742
Ostatnia aktualizacja tej strony: 2021-02-24 14:33
Ostatnia aktualizacja w BIP: 2021-03-02 12:35