BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ POWIATU POZNAŃSKIEGO
- Biuletyn Informacji Publicznej - gov.pl/bip
 - www.powiat.poznan.pl
 - Fotokod z linkiem do tej strony
 - Opcje widoku
Zmiana wielkości czcionek i wersji wizualnej strony
 - Wyszukiwarka
Wyszukiwanie
 
Ścieżka nawigacyjna
- Wydział Komunikacji i Transportu
 - Wydział Administracji Architektoniczno-Budowlanej
 - Wydział Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
 - Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów
 - Wydział Gabinet Starosty, Komunikacji Społecznej i Promocji Powiatu
 - Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności
 - Wydział Organizacyjny
 - Wydział Nieruchomości
 - Wydział Finansów
 - Wydział Edukacji
 - Wydział Spraw Społecznych i Zdrowia
 - Wydział Dróg i Gospodarki Przestrzennej
 - Powiatowy Konserwator Zabytków
 - Wydział Gospodarowania Mieniem
 
Treść strony
Płatności onlineza pośrednictwem Platformy E-COM STP  | 
 | 
Wszelkie informacje znajdują się w sekcji: Opłaty.
Metryka
- Opublikował Administrator Systemu - Dariusz Doliński
 - Data publikacji 2024-09-06 10:00
 - Ostatnio zmodyfikował Administrator Systemu - Dariusz Doliński
 - Ostatnia modyfikacja 2025-10-22 08:11
 
UZYSKANIE DECYZJI ZWIĄZANEJ Z USUWANIEM DRZEW LUB KRZEWÓW Z NIERUCHOMOŚCI WPISANEJ DO REJESTRU ZABYTKÓW LUB NA PROWADZENIE PRAC KONSERWATORSKICH/RESTAURATORSKICH PRZY ZABYTKACH BĘDĄCYMI PARKAMI WPISANYMI DO REJESTRU ZABYTKÓW ALBO INNEGO RODZAJU ZORGANIZOWANEJ ZIELENI WPISANEJ DO REJESTRU ZABYTKÓW (KZ-07)
Uzyskanie decyzji związanej z usuwaniem drzew lub krzewów z nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków z wyjątkiem przypadków prowadzenia akcji ratowniczej przez jednostki ochrony przeciwpożarowej lub inne właściwe służby ustawowo powołane do niesienia pomocy osobom w stanie nagłego zagrożenia życia lub zdrowia lub na prowadzenie prac konserwatorskich/restauratorskich przy zabytkach będącymi parkami wpisanymi do rejestru zabytków albo innego rodzaju zorganizowanej zieleni wpisanej do rejestru zabytków.
WYMAGANE DOKUMENTY
Wniosek o wydanie pozwolenia (formularz do pobrania ze strony internetowej) wraz z odpowiednimi załącznikami, p.w.:
W przypadku usunięcia drzew lub krzewów z nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków:
- Program podejmowanych działań - wg załącznika/wzoru - Treść programu do pobrania.
 - Dokument potwierdzający posiadanie przez wnioskodawcę tytułu prawnego do korzystania z nieruchomości uprawniającego do występowania z tym wnioskiem albo oświadczenie wnioskodawcy o posiadaniu tego tytułu.
 - Dokument pełnomocnictwa udzielonego przez wnioskodawcę, jeżeli został ustanowiony pełnomocnik oraz dowód zapłaty skarbowej wniesionej na kwotę 17,00 zł zgodnie z Ustawą z dnia 16 listopada 2005 r. o opłacie skarbowej. Wpłat dokonywać należy na rachunek bankowy: Urząd Miasta Poznań, Wydział Finansowy, Oddział Pozostałych Dochodów Podatkowych i Niepodatkowych, ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań, PKO BP S.A. 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763 - UWAGA: 
w przypadku złożenia pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu teleinformatycznego opłatę należy wnieść na konto: 
- organu podatkowego właściwego ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę mocodawcy, 
a w przypadku udzielenia pełnomocnictwa lub prokury przez więcej niż jednego mocodawcę w jednym dokumencie -organ podatkowy właściwy ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę mocodawcy wskazanego w tym dokumencie jako pierwszy, który ma miejsce zamieszkania albo siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, - Prezydenta miasta stołecznego Warszawy, jeżeli mocodawca albo żaden z mocodawców ustanawiających pełnomocnictwo lub prokurę w jednym dokumencie nie ma miejsca zamieszkania albo siedziby na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
 
W przypadku prowadzenia prac konserwatorskich/restauratorskich przy zabytkach będących parkami wpisanymi do rejestru albo innego rodzaju zorganizowanej zieleni wpisanej do rejestru zabytków:
- Program podejmowanych prac konserwatorskich/restauratorskich 2 egz.
 - Dokument potwierdzający posiadanie prze wnioskodawcę tytułu prawnego do korzystania z nieruchomości uprawniającego do występowania z tym wnioskiem, albo oświadczenie wnioskodawcy o posiadaniu tego tytułu,
 - Dokumenty potwierdzający posiadanie przez osobę kierującą pracami wymagań do kierowania odpowiednio tymi pracami albo samodzielnego ich wykonywania, w przypadku, gdy osoba ta nie będzie wyłaniana w postępowaniu 
o udzielenie zamówienia publicznego, - Dowód opłaty skarbowej  82,00 zł za wydanie pozwolenia na rewaloryzację terenu zieleni (ustawa o opłacie skarbowej); wpłat dokonywać należy na rachunek bankowy: Urząd Miasta Poznań, Wydział Finansowy, Oddział Dochodów Budżetowych, 
ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań, ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań, PKO Bank Polski S.A. 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763. - Dokument pełnomocnictwa udzielonego przez wnioskodawcę, jeżeli został ustanowiony pełnomocnik oraz dowód zapłaty skarbowej wniesionej na kwotę 17,00 zł zgodnie z Ustawą z dnia 16 listopada 2005 r. o opłacie skarbowej. Wpłat dokonywać należy na rachunek bankowy: Urząd Miasta Poznań, Wydział Finansowy, Oddział Pozostałych Dochodów Podatkowych i Niepodatkowych, ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań, PKO BP S.A. 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763 - UWAGA: 
w przypadku złożenia pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu teleinformatycznego opłatę należy wnieść na konto 
- organu podatkowego właściwego ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę mocodawcy, 
a w przypadku udzielenia pełnomocnictwa lub prokury przez więcej niż jednego mocodawcę w jednym dokumencie - organ podatkowy właściwy ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę mocodawcy wskazanego w tym dokumencie jako pierwszy, który ma miejsce zamieszkania albo siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, - Prezydenta miasta stołecznego Warszawy, jeżeli mocodawca albo żaden z mocodawców ustanawiających pełnomocnictwo lub prokurę w jednym dokumencie nie ma miejsca zamieszkania albo siedziby na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
 
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY
Starostwo Powiatowe w Poznaniu, ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań.
Wydział Powiatowego Konserwatora Zabytków, II piętro, pokój nr 224
Złożenie dokumentów: kancelaria - ul. Jackowskiego 18 - pokój nr 002 (parter)
Odbiór dokumentów: sekretariat Wydziału Powiatowego Konserwatora Zabytków, Starostwo Powiatowe w Poznaniu, 
ul. Jackowskiego 18, 60-509 Poznań, pokój nr 224. Decyzję pozwolenia na prace przy zabytku wraz z załącznikami Inwestor odbiera osobiście lub za pośrednictwem osoby przez niego upoważnionej do odbioru. Upoważnienie przedkłada się na piśmie w oryginale. Wszelkie informacje w sprawach związanych z odbiorem dokumentacji można uzyskać telefonicznie w sekretariacie Wydziału.
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY
Do miesiąca od dnia złożenia wniosku, a sprawy szczególnie skomplikowane - w przypadku postępowania wyjaśniającego - nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. Do terminu rozpatrzenia wniosku nie wlicza się terminów przewidzianych przepisami prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszania postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy Inwestora, albo z przyczyn niezależnych od organu.
SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY
W postępowaniu administracyjnym o pozwolenie sprawdza się kompletność wniosku. W przypadku braków wzywa się Wnioskodawcę do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania. W sytuacji nieuzupełnienia wniosku we wskazanym terminie, sprawa pozostaje bez rozpatrzenia.
W razie stwierdzenia nieprawidłowości lub braków, wzywa się osoby do złożenia wyjaśnień w wyznaczonym terminie. W sytuacji niezłożenia wyjaśnień we wskazanym terminie wydawana jest decyzja o odmowie udzielenia pozwolenia na prowadzenie prac rewaloryzacyjnych.
W trakcie postępowania informacji udziela pracownik prowadzący postępowanie wskazany podczas składania wniosku. Postępowanie administracyjne zostaje zakończone poprzez wydanie przez Starostę Poznańskiego pozwolenia lub poprzez odmowę wydania pozwolenia w drodze decyzji i przesyłane są do wnioskodawcy listem poleconym za dowodem doręczenia. Istnieje możliwość odbioru osobistego po uprzednim umówieniu się.
OPŁATY
Płatności online* za pośrednictwem Platformy E-COM STP:  https://oplaty.powiat.poznan.pl/
*służy do przyjmowania płatności internetowych na rzecz Powiatu Poznańskiego oraz w zakresie opłaty skarbowej na rzecz Miasta Poznania. Poprzez platformę dokonasz bezprowizyjnych płatności kartą za wszystkie czynności urzędowe.
Informujemy, że opłaty można wnosić:
- przelewem bankowym na rachunek bankowy Miasta Poznania 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763,
 - gotówką w najbliższej placówce przyjmującej wpłaty (placówka pocztowa, bank, sklep realizujący wpłaty – np. „Żabka”. Formularze wpłat są dostępne w punkcie informacyjnym),
 - poprzez bankowość mobilną (połączenie się przez klienta za pośrednictwem osobistego telefonu z własną bankowością elektroniczną i złożenie tą drogą dyspozycji wpłaty opłaty skarbowej na rachunek Miasta Poznania. Uzyskanie potwierdzenia tej operacji możliwe będzie przez przesłanie potwierdzenia z telefonu klienta, na adres poczty elektronicznej Starostwa).
 
W przypadku rozpatrywania wniosków na usunięcie drzew i krzewów: opłaty skarbowej za wydanie pozwolenia nie pobiera się.
W przypadku rozpatrywania wniosków, zawierających projekt rewaloryzacji zabytkowych zespołów parkowych i innych terenów zieleni wpisanych do rejestru zabytków opłata skarbowa za wydanie pozwolenia konserwatorskiego wynosi 82 zł z wyłączeniem inwestycji jednostek samorządowych, budżetowych i in. określonych Ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. 
o opłacie skarbowej tytuł wpłaty: wydanie pozwolenia konserwatorskiego
Stawka opłaty skarbowej za korzystanie z pełnomocnictwa wynosi 17 zł, opłacona rozdzielnie od ewentualnej opłaty skarbowej za wydanie pozwolenia, tytułem: zastosowanie pełnomocnictwa.
Dokument pełnomocnictwa udzielonego przez wnioskodawcę, jeżeli został ustanowiony pełnomocnik oraz dowód zapłaty skarbowej wniesionej na kwotę 17,00 zł zgodnie z Ustawą z dnia 16 listopada 2005 r. o opłacie skarbowej. Wpłat dokonywać należy na rachunek bankowy: Urząd Miasta Poznań, Wydział Finansowy, Oddział Pozostałych Dochodów Podatkowych i Niepodatkowych, ul. Libelta 16/20, 61-706 Poznań, PKO BP S.A. 94 1020 4027 0000 1602 1262 0763 - UWAGA: 
w przypadku  złożenia pełnomocnictwa lub prokury oraz jego odpisu, wypisu w formie elektronicznej za pośrednictwem systemu teleinformatycznego opłatę należy wnieść na konto:
- organu podatkowego właściwego ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę mocodawcy, 
a w przypadku udzielenia pełnomocnictwa lub prokury przez więcej niż jednego mocodawcę w jednym dokumencie - organ podatkowy właściwy ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę mocodawcy wskazanego w tym dokumencie jako pierwszy, który ma miejsce zamieszkania albo siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, - Prezydenta miasta stołecznego Warszawy, jeżeli mocodawca albo żaden z mocodawców ustanawiających pełnomocnictwo lub prokurę w jednym dokumencie nie ma miejsca zamieszkania albo siedziby na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
 
TRYB ODWOŁAWCZY
Od decyzji służy stronie odwołanie do Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego złożone w terminie 14 dni od daty jej otrzymania, za pośrednictwem Powiatowego Konserwatora Zabytków w Poznaniu.
DODATKOWE INFORMACJE
Informacje merytoryczne udzielane są przez pracownika Wydziału Powiatowego Konserwatora Zabytków, ul. Jackowskiego 18, II piętro, pok. 224, tel. 61 8418-841.
PODSTAWA PRAWNA
- Porozumienie z dnia 24 marca 2009 r. zawarte pomiędzy Wojewodą Wielkopolskim oraz Starostą Poznańskim  
w sprawie powierzenia Powiatowi Poznańskiemu części spraw z zakresu właściwości Wielkopolskiego Wojewódzkiego konserwatora Zabytków; - Ustawa z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami;
 - Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
 - Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody;
 - Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
 
DATA OSTATNIEGO PRZEGLĄDU/ AKTUALIZACJI
2025-02-24
Metryka
- Autor lub odpowiedzialny za treść Wiesław Biegański
 - Opublikował Administrator Systemu - Dariusz Doliński
 - Data publikacji 2012-10-22 15:50
 - Ostatnio zmodyfikował Administrator Systemu - Dariusz Doliński
 - Ostatnia modyfikacja 2025-06-05 10:23
 
Druki do pobrania:
Metryka
- Opublikował Administrator Systemu - Dariusz Doliński
 - Data publikacji 2018-07-19 07:53
 - Ostatnio zmodyfikował Administrator Systemu - Dariusz Doliński
 - Ostatnia modyfikacja 2025-03-06 14:22
 - Ilość pobrań 650
 
- Program podejmowanych działań (PDF) 66.62kB(dodano: 2018-07-11 08:12, ostatnia modyfikacja: 2025-03-06 14:22)
Metryka
- Opublikował Administrator Systemu - Dariusz Doliński
 - Data publikacji 2018-07-11 08:12
 - Ostatnio zmodyfikował Administrator Systemu - Dariusz Doliński
 - Ostatnia modyfikacja 2025-03-06 14:22
 - Ilość pobrań 1555
 
 
Wersja plików z polem tekstowym
Metryka
- Opublikował Administrator Systemu - Dariusz Doliński
 - Data publikacji 2024-01-11 14:38
 - Ostatnio zmodyfikował Administrator Systemu - Dariusz Doliński
 - Ostatnia modyfikacja 2025-03-06 14:23
 - Ilość pobrań 187
 
Metryka
- Opublikował Administrator Systemu - Dariusz Doliński
 - Data publikacji 2024-01-11 14:38
 - Ostatnio zmodyfikował Administrator Systemu - Dariusz Doliński
 - Ostatnia modyfikacja 2025-03-06 14:23
 - Ilość pobrań 160
 
Wizytówka

                                
                                
                                
                                







